Gå til innhold

14" bærbar som er kraftigere enn min gamle pc


Anbefalte innlegg

Jeg ga opp mitt forrige søk, og prøver meg nå på ny.

Jeg vil ha billigst mulig 14" bærbar, som topper pcen jeg allerede har med god margin..

 

Hvor høyt må jeg opp i pris?

Forslag?

 

Speccs på min pc:

Nvdiaia Quadro FX2700M

Intel Core 2 Duo CPU P8600 @ 2.4GHz

4 GB RAM

7200 RPM HD

 

Litt mer info om hva jeg ser etter:

Maskinen skal hovedsakelig brukes til photoshop + annet kontorverktøy.

Jeg reiser også mye (derfor størrelsen) og liker da å spille, men underholdningsverdien er et sekundærpunkt.

Jeg trenger ikke en veldig kraftig pc, men jeg vil gjerne legge noen kroner i den så sant det er mye ytelse å hente pr krone jeg legger inn(Håper noen forstår hvar jeg mener).

Endret av Jofred
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, takk for svar.

Godt mulig det blir den :)

 

Det hadde dog vært veldig fint om du kan forklare meg hvorfor den er bedre?

Jeg ser på Intel Core i7 1,9 GHz, jeg vet at i7 er toppklassen nå, men siden den er 1.9 GHz føles det som et steg i feil rettning..?

Lenke til kommentar

Hei, takk for svar.

Godt mulig det blir den :)

 

Det hadde dog vært veldig fint om du kan forklare meg hvorfor den er bedre?

Jeg ser på Intel Core i7 1,9 GHz, jeg vet at i7 er toppklassen nå, men siden den er 1.9 GHz føles det som et steg i feil rettning..?

Dagens prosessorer har en turbofunksjon der de øker klokkefrekvensen etter hvor stor belastning som skjer og hvor mange kjerner som er i bruk, den i7-prosessoren kan du regne med vil kjøre på rundt 3GHz. Dessuten får den unnagjort godt og vel 50% mer arbeid per MHz enn en Core 2 Duo takket være en mer avansert prosessorarkitektur.

En annen ting som er bedre er lagringen, en SSD er flere hundre ganger raskere enn en 7200RPM HDD.

 

Er det viktig å fortsatt ha Quadro-kort i maskinen? Hva skal maskinen brukes til?

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Takk for fin forklaring.

 

Quadro kort er ikke så viktig lenger.

Maskinen skal hovedsakelig brukes til jobbsammenheng, da er det mye photoshop som gjelder + annet kontorverktøy.

Jeg reiser også mye (derfor størrelsen) og liker da å spille som tidsfordriv, men underholdningsverdien er et sekundærpunkt.

 

Jeg trenger ikke en veldig kraftig pc, men jeg vil gjerne legge noen kroner i den så sant det er mye ytelse å hente pr krone jeg legger inn(Håper noen forstår hvar jeg mener).

 

edit: Redigerer første post til å reflektere det jeg skrev her.

Endret av Jofred
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...