Robert Ø. Bagstad Skrevet 3. januar 2013 Skrevet 3. januar 2013 Heisann! Jeg ønsker å legge inn en verdi i en celle avhengig av en annen celles tekstfarge. Formelen jeg ser etter er noe sånt som: =HVIS(E5=Rød tekstfarge; 1; 0) Noen som kan hjelpe meg?
Robert Ø. Bagstad Skrevet 3. januar 2013 Forfatter Skrevet 3. januar 2013 (endret) Mulig jeg er litt vanskelig og "old school", for jeg ønsker å skrive koden rett inn. Men hvis jeg bruker betinget formatering, hvordan går jeg da frem? *Edit* Dessuten er det innholdet i den nye cellen jeg ønsker å gjøre avhengig av tekstfargen på referansecellen. Forståelig hva jeg ønsker å gjøre? Endret 3. januar 2013 av Robert Ø. Bagstad
Robert Ø. Bagstad Skrevet 3. januar 2013 Forfatter Skrevet 3. januar 2013 Eller.. For å si det litt enklere. Jeg ønsker å telle antall celler med rød tekst i en kolonne. Finnes det en enkel måte å gjøre dette på?
Harald Staff Skrevet 4. januar 2013 Skrevet 4. januar 2013 Nei, dette er nesten umulig. Ikke bruk farger som meningsinnhold i Excel. HTH. Beste hilsen Harald
Robert Ø. Bagstad Skrevet 9. januar 2013 Forfatter Skrevet 9. januar 2013 Den er grei. Takk for tilbakemeldinga..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå