Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Treng outlook spam filter!


Anbefalte innlegg

Pappa masar heile tida om at det kjem spam mail støtt og stadig og spør meg om eg kan skaffe noke som kan stoppe dette..

 

Vi har ikkje virus eller noke slikt og tar regel messig diskopprydding..

 

Men har nokon eit bra spam filter til outlook(ikkje hotmail o.l)

 

 

Og ikkje kom med dumme kommentarer som seier at ,"ikkje bruk outlook, bruk bla bla bla" ..

Vel Pappa har ikkje noko planar med å skifte og held seg til outlook..

 

treng berre spam filter.

 

Har norton men det filtrera ikkje:(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

du skriver ikke hvilken utgave av Outlook pappa'n din har men dette funker iallefall på Outlook 2000 og Outlook Xp:

 

du har Verktøy -> Rregelveiviser som er et yppelig verktøy til dette. du kan også her legge inn adresser (til og med domener) inn i en listen som heter 'Useriøse avsendere'. på bakgrunn av denne listen vil Outlook automatisk kunne slette mail fra uønskede personer....

Lenke til kommentar
Jeg har 2 regler; 1 som søker på ord og uttrykk og 1 som søker etter domener (Useriøse avsendere som f.eks amazingwebspecials.com). Disse to tar vel 98% av all spam.

 

Har du bygget opp disse listene selv? Altså over ord og useriøse domener. Siden det å bygge opp en slik liste selv tar tid.

 

Jeg har regisrert 108 useriøse avsendere og 8 ord i reglene. En gang annenhver uke kommer det en ny useriøs avsender som også smetter forbi regelen som sjekker på ord. Da er det bare å høyreklikke på mailen og velge "Legg til i userøse avsendere", MEN husk å ta vekk @ tegnet og alt foran. Slik at du blokkerer ute hele domenet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...