Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Føler meg ikke god nok for henne.


Anbefalte innlegg

Har hatt en del problemer siden jeg var rundt 13 år gammel så jeg har gått glipp av veldig mye sosialt som fester osv. Jeg har holdt på venner som jeg trives godt med men jeg pleier å komme med unnskyldninger for å ikke gjøre ting jeg ikke er konfortabel med. (Fester, stå på ski, bading, fysisk aktivitet som fotball / volleyball osv.) Jeg har forbedret meg veldig i det siste og jeg var på min første fest på nyttårsaften. Jeg koste meg og fant ut det ikke var noe som skjedde som jeg fryktet. Det har også gått ut over skolen så jeg har ingen utdannelse etter ungdomsskolen. Jeg har ikke jobb og jeg har nesten ikke vert ute og reist. Jeg har ingen planer i livet (har drømmer som involverer studiespesialiserende, noe jeg føler er for sent som 20 åring).

Jeg har heller aldri hatt sex eller kysset noen og er generelt redd for å komme for nermt noen (Har vert nermt men jeg har alltid backet ut før noe skjer).

Nå har jeg møtt en jente på min alder som jeg liker veldig godt. Jeg har snakket en del på sms (sikkert sendt 1000 meldinger siden julaften) og vi har funnet på mye. Vi er utrolig interessert i hverandre (har sagt det rett ut) og jeg tror hunventer på at jeg skal dra det videre. Jec har ikke vert erlig med henne når det kommer til sex og fest osv. fordi jeg alltid har vert mer konfortabel med å lyge før jeg forteller sannheten. Jeg tror ikke hun kommer til å stikke fra meg om jeg sier alt.(vi deler veldig mye) Hva skal jeg gjøre her? Bør jeg ofre alt for å fortelle hvem jeg egentlig er? Er fortsatt den samme personen men bare litt mer uerfaren enn jeg gir meg ut for å være.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jupp, det er mye enklere å si det som det er. Og så slipper du å huske på nøyaktig hva du har fortalt tidligere.

 

Et minst like viktig spørsmål er hva du har fortalt henne om framtidsplaner. kanskje hun kan gi deg det puffet du trenger. Og nei, det er aldri for sent å gå på skole. Jeg var 27 før jeg hadde tatt de siste artiumsfagene og begynte å studere.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Har hatt en del problemer siden jeg var rundt 13 år gammel så jeg har gått glipp av veldig mye sosialt som fester osv. Jeg har holdt på venner som jeg trives godt med men jeg pleier å komme med unnskyldninger for å ikke gjøre ting jeg ikke er konfortabel med. (Fester, stå på ski, bading, fysisk aktivitet som fotball / volleyball osv.) Jeg har forbedret meg veldig i det siste og jeg var på min første fest på nyttårsaften. Jeg koste meg og fant ut det ikke var noe som skjedde som jeg fryktet. Det har også gått ut over skolen så jeg har ingen utdannelse etter ungdomsskolen. Jeg har ikke jobb og jeg har nesten ikke vert ute og reist. Jeg har ingen planer i livet (har drømmer som involverer studiespesialiserende, noe jeg føler er for sent som 20 åring).

Jeg har heller aldri hatt sex eller kysset noen og er generelt redd for å komme for nermt noen (Har vert nermt men jeg har alltid backet ut før noe skjer).

Nå har jeg møtt en jente på min alder som jeg liker veldig godt. Jeg har snakket en del på sms (sikkert sendt 1000 meldinger siden julaften) og vi har funnet på mye. Vi er utrolig interessert i hverandre (har sagt det rett ut) og jeg tror hunventer på at jeg skal dra det videre. Jec har ikke vert erlig med henne når det kommer til sex og fest osv. fordi jeg alltid har vert mer konfortabel med å lyge før jeg forteller sannheten. Jeg tror ikke hun kommer til å stikke fra meg om jeg sier alt.(vi deler veldig mye) Hva skal jeg gjøre her? Bør jeg ofre alt for å fortelle hvem jeg egentlig er? Er fortsatt den samme personen men bare litt mer uerfaren enn jeg gir meg ut for å være.

 

Du trenger ikke å skjule på dette eller holde det hemmelig, men hold det for deg selv inntil hun spør. Hvis hun spør om du er jomfru eller om du står ofte på snowboard eller fester mye så svarer du ærlig på en selvsikker og trygg måte. Du har ikke vært på snowboard fordi du ikke har vært interessert i det, du har ikke hatt sex fordi du har ventet på den rette (henne) og så videre.

At du ikke er ferdig med studier er jo ikke så gøy, og du skulle ønske at du hadde vært flinkere på skolen slik de fleste andre også skulle ønske, men det er ikke for sent for studier og du finner deg en eller annen jobb.

 

Du har ingenting å skamme deg over eller å være flau over.

 

Eller jo, at du føler deg underlegen og for dårlig. Fokuser på alt du får til.

Det finnes mangemillionærer med lange utdannelser som føler seg underlegne og for dårlige, de er LANGT fra "toppen" sosialt de også.

Fokuser på det du er flink til og det som er bra og du vil innse at du slettes ikke er mislykket slik du tenker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Sitter her igjen da med samme følelsen. Vi har det utrolig bra sammen, men likevell føler jeg det er noe som ikke helt stemmer.

 

Var på facebooken hennes igjen og så bilder av eksen og han var rett og slett ekkel. Han behandlet henne ikke bra og han ser ikke noe spesielt bra ut.

Er litt redd for at jeg bare er en rebounce fra det tidligere forholdet og hun ikke føler alt det hun sier hun gjør.

 

Er ingen grunn til å tro dette men det er der hjernen min forteller meg. Var også dum nok å si til henne at jeg ikke føler meg god nok for henne, og fikk svar hvorfor hun liker meg så godt. Det hjalp veldig på i begynnelsen men av og til får jeg denne følelsen igjen.

Vet ikke om jeg bør være ærlig med henne og si hvordan jeg har det eller om jeg bare skal fortsette å gå med denne tanken.

 

Hun sier til daglig hvor glad hun er i meg og hvor mye jeg betyr for henne, men innerst inne er jeg veldig skeptisk.

 

Føler på en måte at jeg ikke fortjener henne. Er lett å si "du fortjener henne" eller "du er god nok", men jeg får ikke den lille hjernen min til å tro på det..

 

Noen tips til slik negativ tenking?:/

Lenke til kommentar

Som jente vil jeg si at du fortjener henne ja.

Du må bare være helt ærlig og fortelle det som det er rett og slett. Min nåværende kjæreste hadde det samme problemet som deg og "skjulte" endel ting for meg, og han fikk lettet hjertet etterhvert. Det gjorde forholdet 10 ganger bedre plutselig.

Det er ikke bra at du skal gå rundt å tenke på dette hele tiden. Jeg tror ikke du er en rebound for henne. Da er jeg ganske så sikker på at hun hadde dratt fra deg første gang du begynte med denne praten med henne.

Selvom eksen hennes er ekkel, så er det bare sånn det er. Jeg har også en forferdelig ekkel eks, men min nåværende kjæreste er langt ifra ekkel. De er to vidt forskjellige personer, og det er du og hennes eks også.

Du må slutte å tvile på deg selv. Det hjelper deg ikke.

 

Hun sier du betyr veldig mye for henne. Er det noe annet du vil at dere skal snakke om? Noe annet som ligger og "ruger"?

Jeg tror denne jenta/dama er veldig veldig glad i deg.

Lenke til kommentar

Fortjener? Ikke god nok?

 

Hun er sammen med deg for at hun liker deg - du er sammen med henne for at du liker henne. Det har ingenting med å fortjene eller ikke å gjøre. Du er helt klart god nok for henne, for ellers hadde hun ikke vært sammen med deg. Men hvis du hele tiden skal tvile og ikke nyte, så blir det tungt for dere begge etterhvert. Alle forhold kan ryke, det er en av ulempene med forhold. Men man må bare nyte livet og heller ta støyten hvis det engang ryker. Det eneste man kan gjøre er som sagt å nyte det, kommunisere godt, ha det morro og heller se på ting positivt - se på glasset halv fullt istedet for halvt tomt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du er heldig som funnet kjærligheten med en hærlig jente som liker deg for den du er ... Ingen er perfekt og du som er 20 år har mange mange år foran deg til å finne din vei i livet.

Utdannelse er du slettes ikke gammel til, Jeg visste ikke hva jeg vil bli før jeg fyllte 24 og har allerede fått 2 barn, og tok utdannelsen deretter og stortrives med jobben min i dag.

 

Viktigste er egentlig at du har en jobb å gå til, det gir deg en sterker psyke, mestringfølelse i livet, trua på deg selv.

 

Kvinner er ikke sååå avanserte altså .. Sier hun er at hun er glad i deg og liker deg for den du er, så er det netopp det hun mener.

 

 

Ønsker dere masse lykke til med kjærligheten :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...