Gå til innhold

Vondt i håndledd


heeey

Anbefalte innlegg

Jeg er en gutt på 16 år som har trent styrke i snart 9 måneder, og har hatt bra fremgang. Men i det siste har jeg fått vondt i håndleddet, spesielt under benkpress og dips. Er det noe som vil gå over av seg selv, eller bli verre? Jeg trener underarm når jeg føler for det men sansynligvis ikke nok, kan det være årsaken?

 

Og en ting til. Jeg ble nettopp år, er 95kg(uten juks) i benkpress mye da? Jeg tar ganske mye i forhold til vennene mine.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Regner meg du passer på å holde håndleddet rett under løft. Uansett, kjøp deg wraps som du bruker på pushøvelser. Tren også reverse wrist curls, altså motsatt vei.

Jeg har slike wrist wraps, men bruker de kun under maksløft. For hvis jeg bruker de hele tiden kan jeg bli "avhengig" av de. Men nå som jeg har vondt må jeg nok bruke de.
Lenke til kommentar

Bruk wrist wraps på alt som belaster håndledda, dvs stort sett det meste. Spesielt øvelser som benkpress gir en veldig unormal og låst vinkel i håndleddet og det hjelper betydelig med skikkelige wraps som du strammer skikkelig hardt når du skal løfte og løsner for blodsirkulasjon mellom hvert sett.

Lenke til kommentar

Jeg har slike wrist wraps, men bruker de kun under maksløft. For hvis jeg bruker de hele tiden kan jeg bli "avhengig" av de. Men nå som jeg har vondt må jeg nok bruke de.

 

For å svare på spørsmålet ditt blir det verre hvis du ikke avlaster håndleddene med wraps på pushøvelser, ikke kun maksløft. Du kan ende opp med senebetennelse som gjør at du ikke kan trene tungt på 1-2 mnd, det er ikke så moro er det? Du har valget om å bruke wraps eller kun bruke de på maksløft og satse på at det går over. Up2u.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...