Gå til innhold

Harddisk veldig treg/fungerer ikke!


Anbefalte innlegg

For noen dager siden ble plutselig PCn min veldig treg. Det tar en evighet å starte den, og å logge på brukeren. Jeg får ikke til å åpne noen spill siden det tar ekstremt lang tid, og det står at spillet ikke svarer etter hvert. Hvis jeg skal overføre filer fra SSD disken min (jeg har en SSD på 64 gb som fungerer, og en HDD på 1TB som er den dårlige) så går det som normalt. Men hvis jeg skal overføre filer fra/til HDD disken, så blir bare overføringshastigheten på rundt 100 kb/s....

 

Jeg lastet ned http://hddscan.com/ for å diagnosere harddisken min, og svaret jeg fikk var dette.

http://en.wikipedia.org/wiki/S.M.A.R.T. her står det hva de forskjellige kodene betyr.

 

Hva skal jeg gjøre? Jeg har prøvd å defragmentere disken, men iløpet av 15 timer, ble den bare 1% ferdig, så jeg ga opp med det. Er disken ødelagt :S?!

post-194229-0-02078100-1356963961_thumb.png

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

IKKE begynn med defragmentering! Harddisken holder på med sitt eget "recovery"-system. La maskinen stå på uten å bruke den over natta eller noe. Veldig ofte klarer harddisken selv å fikse slike feil.

 

Det den gjør er å sjekke dårlige sektorer og flytte disse til steder som ikke er dårlige. Dette kan ta tid og så lenge harddisken jobber med dette vil alt annet gå veldig tregt. Når den er ferdig er det god sansynlighet at disken vil virke som normalt. Det som er anbefalt å gjøre da er å ta backup av alt du vil spare på.

 

Til slutt kjører du en full scan i Western DIgitals diagnoseprogram. Får du da opp feil skriver du ned feilkodene og søler om bytte av disk på garanti/reklamasjon.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

IKKE begynn med defragmentering! Harddisken holder på med sitt eget "recovery"-system. La maskinen stå på uten å bruke den over natta eller noe. Veldig ofte klarer harddisken selv å fikse slike feil.

 

Det den gjør er å sjekke dårlige sektorer og flytte disse til steder som ikke er dårlige. Dette kan ta tid og så lenge harddisken jobber med dette vil alt annet gå veldig tregt. Når den er ferdig er det god sansynlighet at disken vil virke som normalt. Det som er anbefalt å gjøre da er å ta backup av alt du vil spare på.

 

Til slutt kjører du en full scan i Western DIgitals diagnoseprogram. Får du da opp feil skriver du ned feilkodene og søler om bytte av disk på garanti/reklamasjon.

Sendte inn PCn til Mamoz for sjekk, og det viste seg at støv i PCn hadde tatt knekken på harddisken... Reperasjonen får jeg heldigvis på garantien ^^
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...