Gå til innhold

Forskjell på BenQ XL2411 og XL2420


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hvorfor repeterer du det da hvis det har blitt nevnt mange ganger før? da er det jo helt åpenbart at det ikke var det jeg tenkte på.

Da må du komme med en kilde som tilsier at Dell, Samsung, Apple og ASUS kommer til å legge inn DVI-porter på laptopene sine. Selv i dag ser vi at de fleste laptoper kommer med mini-displayport og HDMI. Det er også lett å peke på at AMD droppet en DVI-port på 7000-serien, eller at Nvidia valgte å gå for displayport og HDMI da de la til to ekstra outputs på 600-serien.

 

Eller tenkte du på noe annet?

Lenke til kommentar

Er jo ingen problemer å benytte en dp til dvi adapter, eller er det noe jeg ikke har fått med meg?

 

xl2411 er en bedre gamingskjerm med tanke på input lag og etterslep. derfor virker det merkelig på meg hvorfor man anbefaler xl2420 forran denne bare pga mangle på DP.

Jeg vet ikke om en eneste displayport til Dual Link DVI-adapter som ikke kræsjer med enten skjermene eller kortet. Det er tryggere å kjøpe en skjerm med native displayport og ingen svakheter, framfor å satse på at det kommer ut en DP/DVI-adapter som takler 1920x1080@120Hz (f. eks. tok det tre år fra MST-kapable Displayport-huber ble annonsert til de kom ut.)

 

Input lag på XL2420T er ifølge PRAD.DE praktisk talt identisk til XL2410T (XL2411T har samme mengde bildejustering,) og pikselresponstidene er i "noe synlig ghosting"-området så lenge Lightboost ikke er aktivert uansett. Kan du komme med kilder som tilsier at pikselrespons og inputlag er høyere på XL2420T?

Lenke til kommentar

i følge alle trådene jeg har lest angående lightboost for 2d så anbefales de nyere 1ms skjermene. I følge de samme trådene har disse også mindre etterslep også uten lightboost. For XL2411 så var det faktisk ikke så stor forskjell mellom lightboost på og av.

 

Disse adapterne finnes allerede, og vil i enda større grad komme i markedet hvis DVI blir faset ut. Slik fungerer det alltid.

 

Heller en bedre skjerm i dag uten DP, for så å benytte en adapter om en 3 års tid, enn å kjøpe en second tier skjerm nå og uansett bytte den i løpet av 3 år.

Endret av Joona
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...