Gå til innhold

Windows Defender


D-600

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei det vet jeg ikke, jeg logger meg på med passord på begge mine pcer alltid. Tror ikke du kommer unna det så lenge du bruker en Microsoft konto.

Hadde du brukt en lokal konto, så slipper du, men finner ingen måte å bytte fra Microsoft konto til lokal konto på.

 

Men det må være løsningen.

Lenke til kommentar

Microsoft-kontoen din synkroniserer favoritter og innstillinger på alle PCene

 

En Microsoft-konto – en e-postadresse og passord – er en ny metode å logge på alle PCer som kjører Windows 8 eller Windows RT. Når du logger på med en Microsoft-konto, kobles PCen din til skyen, og mange av innstillingene og appene som er knyttet til kontoen, kan "følge" deg mellom forskjellige PCer.

 

Eksempler:

  • Kontaktinformasjonen og statusen til vennene dine holder seg automatisk oppdatert fra steder som for eksempel Hotmail, Outlook, Facebook, Twitter og LinkedIn.
  • Du kan få tilgang til og dele bilder, dokumenter og andre filer fra steder som SkyDrive, Facebook og Flickr.
  • Du kan kjøpe og laste ned apper fra Windows Store, og du kan bruke dem på opptil fem PCer som kjører Windows 8 eller Windows RT.
  • Dine personlige innstillinger synkroniseres automatisk på Internett og mellom Windows 8- Windows RT-PCene du bruker. Dette omfatter ting som temaer, språkinnstillinger, webleserfavoritter og -logg og innhold for Microsoft-apper og -tjenester.

 

Lenke til kommentar

Takk for flott link!

 

Jeg har egentlig ikke bruk for alt dette som microsoft kontoen tilbyr, så jeg kunne egentlig tenke meg å slippe unna å gå via denne med ekstra tid ved pålogging enten manuelt eller automatisk. Er det, i såfall hvordan, mulig å logge inn på pc uten å gå via denne kontoen, men fortsatt ha alle retigheter som "adminstrator"?

Lenke til kommentar

Alle brukere du lager har jo Administrator rettigheter om du ikke bevisst velger at det skal være en gjeste konto.

 

Aha, bra, da kan jeg altså bare opprette en annen konto da. Men må jeg da velge hvilken konto under oppstart eller kan jeg trykke på knappen også går den rett til "skrivebordet"?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...