Gå til innhold

Gamer pc , 20.000 kr


Anbefalte innlegg

Hei Hei.

 

Jeg har fått i oppdrag av min svigerfar og bygge en skikkelig gamer pc til han, noe jeg takket ja til.

 

Det jeg trenger hjelp til, er oppsettet.

 

Han har kommet med følgende kriterier;

 

Budsjett; Maks 20.000 kr

 

Kabinett; Cooler Master Cosmos II

 

Oppstartsdisk; 280 GB SDD

 

Skal være vannkjøling på hvertfall CPUen, men om det er mere vannkjøling er det samme, så lenge det ikke går over budsjettet.

 

Han liker heller ikke at det bråker, så unngå vifter som bråker mye.

 

Han har skjerm, tastatur,mus og en lagringsdisk fra før, så det er HK, RAM, PSU, CPU , Optisk driver og kjøling som mangler.

 

Og, han har sansen for snertne detaljer, så fyr løs.

 

Tenkte litt på denne; http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=762011

 

Men, det bryter med noen av kravene hans.

Endret av Sjofelgut
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sånn :) Her har du det beste du får tak i, med 2x 7970, i7-3930k og 16GB RAM. Prøvde også å legge litt vekt på farge og design. Blir et svart/rødt design som vil se kult ut i det kabinettet.

 

Har ikke lagt på noe kjøling, fordi jeg var ikke helt sikker på hva du bestemte deg for. Når du legger på det ender du opp litt over 20k. Hvis det er viktig å være akkurat på budsjettet, så bytter du ut de 2x 7970 med 1x denne: http://www.dustinhom...ider_SiteSeeker Forslag til kjøling (med mindre du går for custom vannkjøling) er H100i: http://www.dustinhom...ider_SiteSeeker

 

EDIT: Jeg valgte 2x 250GB SSD. Tenkte du kunne sette dem i RAID 0.

 

Handlelisten er fra dustinhome.no

post-211104-0-20471100-1356202521_thumb.png

Endret av moby_duck
Lenke til kommentar

Ville heller hatt en SSD på 500GB enn 2 på 250 ;) Koster det samme :)

Kjøp heller ASUS GPUer, siden det er et Rød-Svart theme...

 

2x 250GB i RAID 0 er raskere enn én på 500GB.

 

Hvorfor sløse bort nesten 3000,- for 3930k over 3570k? Forskjellen i spill er gjerne bare på noen ørsmå prosent.

 

 

Og, han har sansen for snertne detaljer, så fyr løs.
Lenke til kommentar

....

Vennligst forklar meg hvordan -3000,- kan ses på som en snerten detalj? Ren idioti, da HT også har en tendens til å gjøre at prosessoren yter dårligere i spill.

Bruk heller de 3000,- du sparer, og få tak i noe ordentlig kjøling i kabinettet/på komponentene.

Endret av Konkulf
Lenke til kommentar

Corsair Hydro 100i ser bra ut , vet ikke om det er custom eller ikke, men jeg har litt peiling på vannkjøling. Han skal ikke drive så veldig mye med OC, men det er vell fett og ha.

 

 

Vennligst forklar meg hvordan -3000,- kan ses på som en snerten detalj? Ren idioti, da HT også har en tendens til å gjøre at prosessoren yter dårligere i spill.

Bruk heller de 3000,- du sparer, og få tak i noe ordentlig kjøling i kabinettet/på komponentene.

 

Maks 20.000 , går heller for det som er litt billigere da, og så kan noen av pengene gå til vannkjøling.

 

 

Og, startdisken blir en 280 GB SSD, og så blir det muligens 2 TB HDD

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...