Gå til innhold

Oppgradering av PC (Übergamer)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Strømforsyning?

Har allerede PSU, og alt annet som forøvrig mangler fra lista :-)

 

Litt av grunnen til at jeg har valgt å sette opp 690 er pga litt for høy varmeutvikling fra SLI kort i mitt kjære Corsair 800D.

 

Så jeg står ved et lite veiskille her hvor jeg vurderer å gå for et annet kabinettet som støtter luftkjøling bedre, som feks Coolermaster Cosmos 2, eller gå for full vannkjøling av hele riggen.

 

Er forsåvidt enig i at 2x 7970 også er et fornuftig valg, men av tidligere erfaringer med AMD (Som jeg beklageligvis ikke klarer helt å gi slipp på) velger jeg nok Nvidia sin chip denne gangen også.

 

På toppen av det hele sitter jeg med en magefølelse av at samtlige produkter på lista blir oppgradert fra sin respektive produsent innen få måneder inn i det nye året. Men igjen ser jeg ikke for meg noen enorm endring i ytelse da f.eks 590 GTX og 2500k/2600k fremdeles fungerer helt ypperlig til de fleste spill og oppgaver i minst ett år eller to til.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vannkjøling er gøy å sette sammen, og ser veldig bra ut, men også et helvetes herk.

Skal du slippe problemer (sånn som meg) så må du ut med noen tusen. Og da snakker vi mot 3000,- og over.

 

Selv angrer jeg på at jeg kjøpte vannkjøling.

Endret av Lami
Lenke til kommentar

Hvis man kjøper koblinger av kvalitet og plasserer pumpe og/eller reservoar en plass det ikke vil være katastrofalt med en lekkasje slipper man som regel unna med skrekken hvis noe skulle skje. Komponenter tåler faktisk mer enn man skulle tro også. Vannkjøling er uansett ikke noe man kan stappe inn og glemme i lengre perioder. Slanger blir mykere ved temperaturøkning og et visst trykk kan etterhvert oppstå så det er lurt å holde et øye med sakene, ihvertfall i starten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...