Gå til innhold

Guide: Slik gjør du TV-en til et underholdningssenter


Anbefalte innlegg

http://www.pulse-eig...ec-adapter.aspx

 

Med denne bruker jeg XBMC med min Sony Bravia fjernkontroll, fungerer aldeles glimrende.

 

Mener at den adapteren ikke er nødvendig. Har en kompis som kjører Pi'en mot Samsungen sin og jeg er rimelig sikker på at han ikke har kjøpt en adapter som koster mer enn Pi'en for å gjøre det :-) Såvidt jeg fikk med meg trenger adapteren får å kunne starte opp Pi fra fjernkontrollen, men for å styre XBMC trenger du kun CEC biblioteket, og det er med i nye builds av XBMC for Pi mener jeg.

 

Med forbehold om at dette er 2ndre hånds info, men jeg kan spørre fyren om mer detaljer :-)

Endret av Flippo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...
  • 6 måneder senere...

...eller hemmelig alternativ nr.: 5!En Raspberry Pi!Prisene er tatt fra Netshop.noRaspberry Pi Modell B = 379,-Kabinett = 89,-Samsung SD 16GB Class 6 = 139,-Alternativ dersom man ikke vil bruke trådbundet nettverk.WiPi Raspberry Pi WiFi dongel = 139,-Der har man en "fullverdig" film "PC" til 746,- + frakt.Installerer man Raspbmc (www.raspbmc.com) på den så kjører man en micro linux distro som booter direkte inn til XBMC og man kan spille av hva man måtte ønske av sine medier gjennom nettverket.Så kan man bruke et Android device til å styre denne saken med appen Yatse, funker fjell.Har gjort dette selv, det blir litt knoting i starten men det funker helt supert til og med på 1080p content.Vil absolutt anbefale at man setter opp nettverkshares til å benytte NFS i stedet for windows innebygde. Dette er raskere enn Samba og vil gjøre livet lettere ved avspilling av 1080p. haneWIN NFS Server kan benyttes.

 

Eller OpenELEC som er bedre og raskere enn RasbXBMC

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...