Gå til innhold

TOEFL-test


Tildaa

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Som en del av utdanningen min ved Høgskolen i Lillehammer kan jeg ta et semester i utlandet. Noe jeg har veldig lyst til.

 

Det som gjør det vanskeligere for meg er at jeg har fått 3 i engelsk både på ungdomskolen og videregående. Som resultat av dette må jeg da ta TOEFL-test.

 

Jeg har tenkt å søke på Hawaii Pacific University hvor de krever en score på over 80 og 25/30 poeng på skrivedelen.

 

- Er det noen som har tatt testen - som har vært på samme nivå som meg?

- Hvor vanskelig er den?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bumper tråden.

 

En ANSA-representant sa TOEFL-testen er ikke så vanskelig for nordmenn, og i gjennomsnitt ligger vi ca. på 90.

 

Jeg skal ta TOEFL-testen og, men ifølge UiO så kan den bare tas i Trondheim, Drammen eller Moss. Må jeg reise langt bare for å ta testen?

 

Denne siden nevner Oslo, men ingenting om hvor i Oslo.

Endret av Eksboks
Lenke til kommentar

Bumper tråden.

 

En ANSA-representant sa TOEFL-testen er ikke så vanskelig for nordmenn, og i gjennomsnitt ligger vi ca. på 90.

 

Jeg skal ta TOEFL-testen og, men ifølge UiO så kan den bare tas i Trondheim, Drammen eller Moss. Må jeg reise langt bare for å ta testen?

 

Denne siden nevner Oslo, men ingenting om hvor i Oslo.

 

Hmm.. Vanskelig. Føler at jeg er mye bedre i engelsk nå enn på videregående, men det spørs jo hva de legger til som "bra engelsk"....

 

Ja, man må reise til et av lokalene for å ta testen.

 

Jeg har bestilt time i mars - og det er i Drammen i Tollbugata... Det er jo bare å se på TOEFL sine sider når de har testdatoer.

Lenke til kommentar

Jeg skal kjøpe meg bøker - må bare vente til romjula. I mellomtiden øver jeg på noen tester jeg har funnet på nettet som ligner på TOEFL-testen:

 

http://www.stuff.co.uk/toefl.htm

http://www.learn4good.com/languages/spec_english_toefl.htm

http://www.graduateshotline.com/sampletoefl.html

 

Ellers ser jeg mye på filmer/tv-serier hvor jeg tenker veldig mye over hvordan setningene er bygd opp. samtidig leser jeg noe engelsk.

 

 

Dmaa: Må nok være på 5'er nivå da - med tanke på at toppscoren er på 120 poeng.

Lenke til kommentar

- Er det noen som har tatt testen - som har vært på samme nivå som meg?

 

Ja, jeg har tatt testen. Den tok jeg i Drammen. Tar en undergraduate degree i USA nå, og jeg måtte ha minst 80 for å komme inn.

 

- Hvor vanskelig er den?

 

Testen er veldig omfattende. Du blir testet i alle former. Altså lese, lytte, snakke og skrive. Men spørsmål de stiller er relativt lette. Testen tar ca. 4 timer. Jeg øvde ikke noe til testen. Eneste var at jeg lastet ned en sample fra ets.org slik at jeg gjorde meg kjent med programmet jeg skulle bruke. Hvis du føler deg trygg på engelsk og klarer å holde en normal samtale så burde du klare deg fint.

 

Edit: Kan vel nevne jeg fikk 3 i engelsk på vgs og ungdommskole jeg og. Og du trenger ikke å sløse bort penger på bøker.

Endret av matshg
Lenke til kommentar

Ja, jeg har tatt testen. Den tok jeg i Drammen. Tar en undergraduate degree i USA nå, og jeg måtte ha minst 80 for å komme inn.

 

 

 

Testen er veldig omfattende. Du blir testet i alle former. Altså lese, lytte, snakke og skrive. Men spørsmål de stiller er relativt lette. Testen tar ca. 4 timer. Jeg øvde ikke noe til testen. Eneste var at jeg lastet ned en sample fra ets.org slik at jeg gjorde meg kjent med programmet jeg skulle bruke. Hvis du føler deg trygg på engelsk og klarer å holde en normal samtale så burde du klare deg fint.

 

Edit: Kan vel nevne jeg fikk 3 i engelsk på vgs og ungdommskole jeg og. Og du trenger ikke å sløse bort penger på bøker.

 

Hvor mange poeng fikk du da? og er skrivedelen enkel? Jeg må ha 25/30 poeng for å komme inn. Kan skrive/snakke engelsk helt greit,men har kanskje ikke beste ordforrådet...Og jeg ser egentlig at de aller fleste er flinkere i engelsk enn meg.

Lenke til kommentar

Er det store forskjeller på IELTS og TOEFL, eller er delene de samme og de har forskjellige oppgaver?

 

Snakker man inn i mikrofon eller er sensor til stede?

 

På Toefl ibt snakker man inn i mikrofon. Det er den testen som er i Drammen i mars.

 

Hvor mange poeng fikk du da? og er skrivedelen enkel? Jeg må ha 25/30 poeng for å komme inn. Kan skrive/snakke engelsk helt greit,men har kanskje ikke beste ordforrådet...Og jeg ser egentlig at de aller fleste er flinkere i engelsk enn meg.

 

Jeg fikk 92 poeng. Skrive og lesedel er enkel. Det jeg tapte mest poeng på var lytte og snakke delen.

 

Last ned denne sample fra ets.org. Den brukte jeg før testen og hjalp veldig. http://www.ets.org/toefl/ibt/prepare/sample_questions

Lenke til kommentar

På Toefl ibt snakker man inn i mikrofon. Det er den testen som er i Drammen i mars.

 

 

 

Jeg fikk 92 poeng. Skrive og lesedel er enkel. Det jeg tapte mest poeng på var lytte og snakke delen.

 

Last ned denne sample fra ets.org. Den brukte jeg før testen og hjalp veldig. http://www.ets.org/t...ample_questions

 

Aha, jammen det var da ikke dårlig! Er så spent på hvordan det kommer til å gå... Men får bare øve!

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Vil du oppgradere på hvordan det går?

Hvilke bøker kjøpte du?

 

Jeg kjøpte ingen bøker, men lasta ned en app som heter pre-toefl, samt jeg øvde på ulike nettsider.

 

Jeg fikk svarene mine idag, og er positivt overrasket over hva jeg fikk til resultat. Men tror det må være en feil da jeg ikke fikk noe poeng på lesedelen. Noen som har vært borte i det samme? Jeg svarte jo på mesteparten av spørsmålene...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...