Gå til innhold

Går obligatoriske kjøretimer ut på dato?


PgUp

Anbefalte innlegg

Hei, er et par år siden jeg tok kjøretimer, men av diverse personlige grunner har jeg ikke hatt mulighet til å fullføre. Tenker å gjøre det nå. Jeg lurer på om de obligatoriske kjøretimene jeg tok har en "dato" for når de går ut? Eller vil jeg aldri slippe å ta de opp igjen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vet at Grunnkurset har en expirationdate.Teorien har også det, men er litt usikker på obligatoriske kjøretimer.

Jeg antar at hvis det er ny kjøreskole/ny lærer, så må du ta de obligatoriske kjøretimene uansett , for lærer må vite hvor flink du er til å kjøre.

 

Men det enkleste er vel å spørre om dette når du tar opp igjen kursene.

Lenke til kommentar

Veiledningstimene, sikkerhetskurs bane og sikkerhetskurs vei er gyldig frem til eventuell ny læreplan. Etter nyttår kommer det for eksempel ny læreplan for BE (tilhenger), men staten har lagt opp til en overgangsordning for de som tar det obligatoriske i år. Det kommer ingen ny læreplan for personbil med det første.

 

De obligatoriske aktivitetene registreres i et sentralt register, slik at læreren uansett skole vil ha tilgang til opplysningene om hva du har gjennomført.

 

Teoriprøven er gyldig i 3 år.

 

Husk at du på vinterstid må ha mørkekjøringsdemonstrasjon før førerprøve, i motsetning til om sommeren, hvor du kan ta mørkedemo etter førerprøven.

Lenke til kommentar

Veiledningstimene, sikkerhetskurs bane og sikkerhetskurs vei er gyldig frem til eventuell ny læreplan. Etter nyttår kommer det for eksempel ny læreplan for BE (tilhenger), men staten har lagt opp til en overgangsordning for de som tar det obligatoriske i år. Det kommer ingen ny læreplan for personbil med det første.

 

De obligatoriske aktivitetene registreres i et sentralt register, slik at læreren uansett skole vil ha tilgang til opplysningene om hva du har gjennomført.

 

Teoriprøven er gyldig i 3 år.

 

Husk at du på vinterstid må ha mørkekjøringsdemonstrasjon før førerprøve, i motsetning til om sommeren, hvor du kan ta mørkedemo etter førerprøven.

 

Takker så meget! Det var betryggende. Hvor lang tid har grunnkurset egentlig? Var vel det jeg tok da jeg var 16.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Trafikalt grunnkurs går ikke ut på dato, så lenge regler ikke endrer seg vil dette være gyldig.

 

Man må imidlertid huske at man må ha tatt mørkedemonstrasjon innen 31. januar året, om man ikke fikk dette når man tok grunnkurset. Om ikke, så må man ikke øvelseskjøre frem til man har fått dette unnagjort.

Endret av Prøve.no
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...