Gå til innhold

Kan ikke koble til nettverk


laxx

Anbefalte innlegg

Jeg prøver å koble til trådløs-nettet her, men får opp følgende melding hver gang:

 

"Kan ikke koble til det valgte nettverket. Nettverket er kanskje ikke lenger innen rekkevidde. Oppdater listen av tilgjengelige nettverk, og prøv å koble til på nytt."

 

Nettverket er innen rekkevidde, og dekningen er god. Hva er da galt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg prøver å koble til trådløs-nettet her, men får opp følgende melding hver gang:

 

"Kan ikke koble til det valgte nettverket. Nettverket er kanskje ikke lenger innen rekkevidde. Oppdater listen av tilgjengelige nettverk, og prøv å koble til på nytt."

 

Nettverket er innen rekkevidde, og dekningen er god. Hva er da galt?

Hei.

Er litt usikker på hva som forårsaker dette, men det bruker som regel å fikse seg visst du bare prøver mye forskjellig. Du har vell ikke satt en statsik ip adresse på maskinen din?

Visst ikke kan du prøve:

-> Kjør -> CMD -> skriv: ipconfig /renew.

eller

-> Kontroll panel -> Nettverks- og Delingssenter -> Administrer trådløse nettverk -> Slett alle nettverk som har noen form for relasjoner med den routeren du holder på å kople til -> Kopl deg til på nytt nå.

 

Jeg skal fundere litt mer på dette om ikke noe av desse hjelpe, bare gi meg et lite pip om det fungerte eller ei.

Lenke til kommentar

Har hatt dette flere ganger, det som har hjulpet for meg er rett og slett å bare trekke ut strømkabel fra router og vente noen sekunder før jeg stikker den inn igjen :p

Med dette var kun når vi hadde en router fra linksys wrt 54 gl.

Etter at jeg/vi skiftet til dlink dir-655 har jeg aldri måtte gjøre det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...