Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Sikringen går når pcen er koblet til


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har et problem med at pcen ikke starter opp. Er litt usikker om pcen var på hele dag eller om den var av, men da jeg kom hjem i dag så skulle jeg starte opp pcen, men så plutselig så røk strømmen og sikringa.

Har prøvd å ta ut strømkontakten og koble den til i stua osv, men sikringa går fortsatt og pcen vil ikke starte opp.

 

Jeg bestemte meg deretter for å kun montere ut psuen ut fra pcen og koble den til strøm for frykt for andre deler kunne bli defekt, men strømmen gikk fortsatt.

 

Etter dette så prøvde jeg å installere min gamle 400w psu i pcen, her gikk ikke strømmen, men pcen vil ikke starte opp.

 

Det er en ocz 750w som er installert i pcen.

 

link:

http://www.dustinhom...ider_SiteSeeker

 

Hva er det som er feil her? Må vel være først og fremst 750w psuen det har skjedd noe med? Men hvorfor vil ikke pcen starte opp med min gamle 400w psu? Er det hovedkortet som også har blitt defekt? Kan andre deler som cpu, ram, ssd og skjermkort ha blitt defekte av dette? Tok ut for sikkerhets skyld ut skjermkortet slik at den ikke blir defekt. Kjipt når alle disse delene er max 8 måneder gammelt :/

 

Takk på forhånd.

Endret av gattuso
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mulig at den ikke klarer å starte fordi 400W ikke er nok?

Jeg vet ikke mye om slikt.

 

Jeg har tatt bort skjermkortet, så burde ikke 400w være nok da? Noe sier meg at det kanskje er hovedkortet som er gående. Men det som er litt rart er at når jeg kobler til strømmen til 400w psu så lyser hovedkortet, glemte dessverre å sjekke dette med 750w om det lyste inne i hovedkortet. Kan dette bety noe?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...