Gå til innhold

Velkjente Nvidia Kernel error kort: gtx 580


hazerd

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Nå har jeg styrt utrolig mye med

 

Nvidia display driver, kernel error 306.97 has stopped working.

Klarer ikke og finne ut feilen. Jeg har sjekket så utrolig mange sider, tråder osv. Jeg har har prøvd en del men ingenting hjelper.

 

Jeg har som sagt Nvidia Geforce gtx 580

 

Det jeg prøvde på som funket en stund var og installere MSI Afterburner for modifsere kortet litt. Det jeg gjorde var og øke vifte hastigheten, men det er fortsatt det samme problemet. Jeg tør faktisk ikke og endre på så mye pga jeg har 0 erfaring med clocking osv. Forslagene var

 

-Øke vift hastigheten (Fan speed)

-Decrease/increase Memory på kortet. (memory clock)

-Core Voltage

 

Uansett det funker ikke, Alt av drivere er oppdatert til det nyeste. Jeg har i tillegg gått inn på Nvidia kontrollpanel og valgt 580 som hovedkort sånn at det ikke automatisk leter etter noen andre kort.

 

noen er som har hatt det samme problemet, men som har en løsning på Kernell error?

 

Jeg vurderer og kjøpe det nye Gtx 670/680 eller 7970, men er jo redd om jeg kjøper Nvidia så får jeg feilen igjen..

 

Håper på noen fornuftige svar, og jeg håper dere skjønte feilen min til en viss grad :):hmm:

Endret av ddarkyy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fungerer eldre drivere?

Dette er et velkjent problem med Nvidia-kort faktisk, det kommer av at klokkefrekvensen(e) ut av fabrikken ikke er helt stabil. Den beste løsningen er å kontakte selger og gå for garanti.

 

Uansett burde det ikke skje på nytt om du kjøper et nytt Nvidia-kort, men jeg hadde prøvd å få ryddet opp i nåværende situasjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...