Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Cat5 nettverkskabel til elko databoks


Anbefalte innlegg

Hei,

 

 

Jeg trenger litt ekspertise, siden jeg ikke har mulighet for å teste monteringen på en stund.

 

Jeg har et hus på 2 etasjer, med en router i første. Den gir ikke signal med dørene igjen, så jeg må sette opp en router nr. 2 i 2. etg.

 

Derfor har jeg strukket en TP-kabel fra første til andre etasje som kobles inn i hver sin router. MEN, for å få et penere resultat i 2. etasje, ønsker jeg datauttaksboks fra Elko. Normalt ville man også da montert samme elkoboks i motsatt ende, men jeg hopper over det. Vil det være mulig?!

 

Se vedlagte skisse over mitt oppsett. Jeg har brukt Cat5 RJ45 kobling på både RJ45-plugg og Elkoboks, selv om sistnevnte normalt har en annen kobling. For det er vel viktig at begge endene har samme rekkefølge på koblingene?

 

Håper på kloke hoder.

post-133328-0-09224200-1355136979_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
I pluggen er rekkefølgen hvit/oransje, oransje, hvit/grønn, blå, hvit/blå, grønn, hvit/brun, brun og i boksen kobler du fargene der de er merket med "B".

 

Pluggen er som du beskriver, slik som bildet i første post. Veggboksen, der fulgte jeg samme oppskrift og la inn:

1=hvit/orange

2=oransje

3=hvit/grønn

4=blå

5=hvit/blå

6=grønn

7=hvit/brun

8=brun

 

Får ikke testet, men om dere sier det funker så stoler jeg på det :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...