Gå til innhold

Problem med gjenoppretting Win 7 pro


Anbefalte innlegg

Heisann

 

Har en HP Pc (ca 2 år gammel) med gyldig windows 7 pro lisens, harddisken fant ut den skulle gå til heden (den virker, er bare ufattelig treg?)

 

lasta ned ny norsk windows 7 sp1 ISO fra iriver (tror jeg de het) og installerte det inn på ny harddisk, men den gang ei, den windows 7`ern godtok ikke lisensnøkkelen, så da må jeg trolig ha en OEM utgave for HP... har google en stund men finner ikke noen Norsk OEM utgave..

 

Tok en kopi av partisjonen med HP Recovery og la den inn på den nye harddisken å startet opp fra den, men den feiler jo selvfølgelig, så da var jeg like langt :-(

 

noen som har erfaring med lignende problem? må jeg kontakte MS? eller må jeg bestille nye recovery CD`er fra HP?

 

Eller noen andre tips?

 

Tor I.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmmm har du brukt telefon aktivering alternativet når du skal aktivere windows 7 pro? Har sjølv lastet ned en iso ifra river. Da vart det godtatt med en reaktivering over telefon, dei er automatiske så det går kjappt nok å forsøke.

 

Hadde du hatt oem versjonen ville du sannsynligvis slippe å reaktivere, men bare forsøk med reaktivering.

Lenke til kommentar

Har prøvd med Clean install ja

 

på lappen på kassa står det Windows 7 Pro OA (?)

 

jeg lasta ned Norsk Windows 7 Pro (både 32 og 64 bit) og ingen godtok den lisensnøkkelen.

 

Jeg "tror" at OA er en eller annen OEM versjon, men vet ikke med sikkerhet.

 

Telefon aktivering?

 

kan du utdype den litt mer? trodde det var på windows 95 etc opp til XP... kan ikke huske å ha sett det alternativet på Windows 7...

 

T.

Lenke til kommentar

Kontrollpanel->System og sikkerhet->System

 

Så ser du heilt nederst på den sida og ser etter "windows aktivering". Vil stå noke med endre produkt nøkkel. Om du går gjennom den greia og taster inn win7 key pånytt, så vil du igjen få beskjed om ugyldig nøkkel eller slikt. Deretter kan du velge derifra med telefon aktivering.

 

 

Forresten dette med OA er bare ein slags avtale pc merket har med MS å gjere, slik eg forstår det. Uansett så trur eg bare ikkje en oem versjon heller ville ha fungert uten reaktivering. Kom på at eg prøvde noke liknande på fleire pc'r med ulik konfigurasjon, uten at serienummere ble godkjent. Bare en oem versjon som er tilegnet din spesifikke pc modell ville ha fungert, ellers må det ha vært en fullversjon.

Endret av dolten
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...