H?rselsvern Skrevet 7. desember 2012 Skrevet 7. desember 2012 Hei. tenkte å kjøpe en "ny" bruksbil. kommer hovedsakelig til å bli brukt til langkjøring så komfort er i høysetet så bensinforbruk er ikke avgjørende for valg av motor. Men hva gir mest for pengene av E46 og E39 ? noen som har no tips til meg ? skal ha litt hester, så E46 318 med 116 hk er uaktuelt. vil ha noe til rundt 50-80k
SlyOne Skrevet 8. desember 2012 Skrevet 8. desember 2012 E46 325i ville jeg gått for, (om du får den til under 90K) men 320i går også ganske brukbart. Cruisecontrol som ekstrautstyr er must siden du skal bruke den til langkjøring.
Vidkun Skrevet 8. desember 2012 Skrevet 8. desember 2012 Siden e39 kom noen år før e46 kan du få mer for pengene hvis du går for en tidlig e39. http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=38531583
Primer4 Skrevet 9. desember 2012 Skrevet 9. desember 2012 Får vel mer motor for pengene uansett om man velger e39 da det er høyere etterspørsel på e46, men så er jo e39 en tyngre bil igjen. Hadde gått for en 520i (Etter 2000) eller 523i/528i e39 med manuell kasse (Vet at manuell giring er en smaksak, men er selv veldig stor fan av den ekstra kontrollen man får samt lavere forbruk, raskere aks, høyere toppfart osv.) Da får du gode eksemplarer fra 40-80k og de 170/192 hestene spakrer mer enn godt nok fra ser til norske veier. (520i'en før 2000 med 150hk er dog litt dau, spesielt med automat.)
Konformisten Skrevet 9. desember 2012 Skrevet 9. desember 2012 Da får du gode eksemplarer fra 40-80k og de 170/192 hestene spakrer mer enn godt nok fra ser til norske veier. (520i'en før 2000 med 150hk er dog litt dau, spesielt med automat.) I så fall er vel ca 90% av bilene på norske veier også daue. Men alt er relativt så klart.
Gjest Slettet+5132 Skrevet 9. desember 2012 Skrevet 9. desember 2012 Hvordan en bil føles har da ikke bare med hestekrefter å gjøre.
Roger865 Skrevet 9. desember 2012 Skrevet 9. desember 2012 Vurdert E39 525TDS? Ganske spreke, mange har mye utstyr. Motorene er holdbare og hvis du chipper den får du et brukbart dreiemoment og ganske lavt forbruk også.
H?rselsvern Skrevet 9. desember 2012 Forfatter Skrevet 9. desember 2012 takker for gode svar, har vurdert alle motoralternativene i E39 men vil ha 318i med minimum 143Hk som laveste alternativ i E46. Er det noen spesielle ting man burde passe på ved kjøp av disse bilene.? kjente feil, svakheter? Er i utgangspunktet ute etter automat, men har hørt at disse kassene er meget ustabile. Om bilen er veldig sprek er ikke avgjørende bare den har nok krutt til norske kjøreforhold
spankytank Skrevet 7. januar 2013 Skrevet 7. januar 2013 Denne siden viser hvilke feil som er typiske for de forskjellige modellene. http://www.autopower.se/Guider/Begagnatguiden/
username882 Skrevet 9. januar 2013 Skrevet 9. januar 2013 E39 er en 5-serie. Altså en større bil enn E46. Den har høyere komfort enn den "lille" 3-serien
SD88 Skrevet 11. januar 2013 Skrevet 11. januar 2013 Gå for en diesel, det er min anbefaling. 520i er ikke et dårlig valg hvis du MÅ gå for bensin, men med mindre du pisser bensin så hold deg unna 523i og i alle fall 528i...
Takkformeg Skrevet 11. januar 2013 Skrevet 11. januar 2013 E39. Mye mer sexy bil enn E46 spør du meg Gå for 2 liter eller høyere, så får du det sexy seksersvevet.
H?rselsvern Skrevet 11. januar 2013 Forfatter Skrevet 11. januar 2013 Endte opp med en 523IAT, bruker ikke noe særlig mer enn 520 og har ett bedre bunndrag. ligger på ca literen på blandet kjøring og fikk den ned på 0.7 på lang, langkjøring så er ikke så avskrekkende
Takkformeg Skrevet 11. januar 2013 Skrevet 11. januar 2013 Ikke galt det =) Når man tenker på at jeg kanskje får min ned i literen på langkjøring men ligger stort sett på 1,3-1,5 Ikke at det er en BMW,da
Primer4 Skrevet 11. januar 2013 Skrevet 11. januar 2013 Endte opp med en 523IAT, bruker ikke noe særlig mer enn 520 og har ett bedre bunndrag. ligger på ca literen på blandet kjøring og fikk den ned på 0.7 på lang, langkjøring så er ikke så avskrekkende Vil heller tro at 520 ender opp med å bruke mer enn 523/528 pga. den må slite mer for å flytte på den tunge bilen, var iallefall sånn med e34'ene. Gratulerer med ny bil da!
H?rselsvern Skrevet 11. januar 2013 Forfatter Skrevet 11. januar 2013 takk er faktisk ganske fornøyd med bilen, er vandt til å kjøre betraktelige nyere biler, men kjørekomforten kan måle seg med 09 bmw også, eneste er at rattet er litt uvandt, føles så tynt iforhold til m-sport rattet jeg er vandt til. i tillegg bruker den jo ca dobbelt så mye drivstoff, men hva gjør man vel ikke for rekkesekser
Konformisten Skrevet 11. januar 2013 Skrevet 11. januar 2013 Vil heller tro at 520 ender opp med å bruke mer enn 523/528 pga. den må slite mer for å flytte på den tunge bilen, var iallefall sånn med e34'ene. Da kan vi kanskje også gå ut fra at 523i/528i bruker mer enn 540i/M5.
Hansien Skrevet 11. januar 2013 Skrevet 11. januar 2013 Da kan vi kanskje også gå ut fra at 523i/528i bruker mer enn 540i/M5. Nei.
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q Skrevet 11. januar 2013 Skrevet 11. januar 2013 (endret) Endte opp med en 523IAT, bruker ikke noe særlig mer enn 520 og har ett bedre bunndrag. ligger på ca literen på blandet kjøring og fikk den ned på 0.7 på lang, langkjøring så er ikke så avskrekkende Godt gjort. Min dieselsekser i F10'en bruker litt over literen på blandet kjøring Men da mener jeg selvsagt "blandet" i ordets ekstreme betydning Endret 11. januar 2013 av Gjest slettet-ld9eg7s96q
Brian Skrevet 11. januar 2013 Skrevet 11. januar 2013 Vil heller tro at 520 ender opp med å bruke mer enn 523/528 pga. den må slite mer for å flytte på den tunge bilen, var iallefall sånn med e34'ene. Gratulerer med ny bil da! Stemmer. En 520 vil stort sett jobbe hardt i en så stor og tung til som en e39, så den vil stort sett være like "hard" på forbruket som en 523. Det er ikke alltid at mindre motor gir lavere forbruk. En 540 vil selvfølgelig bruke mer enn en 523/528, men en 523 er et fint kompromiss. Forskjellen mellom 523/528 er heller ikke så stor at det i alle tilfeller er verdt det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå