Gå til innhold

Farming simulator serien... Noen som spiller?


Anbefalte innlegg

Har spilt Farming Simulator (Fra Giant) siden 2008 og finner spillet fasinerende. Det er et slikt "skal bare..." spill jeg liker, der du bare må gjøre det for å få gjort ditt og underveis finner du ut at du skulle gjort datt også og neste gang du kikker på klokka så er den fire på morgenen...

 

Egentlig burde det være skikkelig døllt å lompe rundt på et stort virituelt kart i en traktor, men det er så mange ting du må gjøre og som må foregå i riktig rekkefølge at det blir helt avhengighets skapende. Du må pløye, du må kultivere, du må spraye insektsmiddel og du må gjørsle og så og når det er gjort og avlingen er moden må du høste det... Så kan du jo velge om du vil bruke flytende gjørsel eller kumøkk, skal du bruke kumøkk må du kjøpe og fø kuer.... Og for å få bedre utstyr må du selge avlingen når prisene er gode

 

Før alt sammen begynner på nytt igjen.. Dølt? Overhodet ikke!

 

I den nyeste versjonen, FS 2013, så kan du også kjøpe sauer og selge ull, du kan også så og høste poteter og sugarbeats (husker ikke det norske navnet på det...) på toppen av mais, hvete, rug og raps... Og av stråene etter hvete og rug kan du lage høyballer du enten selger eller gir til kuene... Så her er valgene mange og varierte. I FS2013 må du også kjøpe jordene du skal bruke OG, for at du ikke skal kjøpe for mange jorder og plante mer enn du klarer å høste, så råtner avlingen om den blir stående for lenge...

 

FS2013 har en del forbedringer som ihvertfall i min bok heiser spillet enda mer enn de forrige versjonene, som kjøp av jorder, sauer og et utrolig variert utvalg av landbruks redskaper (som kan utøkes mellom Mods, som er gratis redskaper som FS brukere selv har laget og som du fritt kan laste ned til spillet (De koster penger i spillet da, så "gratis" er de kanskje ikke...), så her kan valgene virkelig bli mange...

 

Og det er alltid plenty å gjøre på en farm, så mye at spillet har inplantert at du kan bruke leid hjelp, det er bare å kjøre traktoreen eller treske maskinen til det jordet du vil gjøre noe med (pløye, så eller høste osv) og trykke H og maskinen går av "seg selv" til jordet er ferdig og fristiller deg til å gjøre noe annet, som å tømme treske maskinen på et annet jorde og kjøre avlingen til siloen på gården din...

 

Spillet er tidslukende som bare pokker men veldig utfordrende og morsomt faktisk (Hvem skulle tro at en city slicker som meg ville likt en landbruks simulator liksom...)

 

Sjekk ut http://www.farming-simulator.com/ eller http://store.steampowered.com/app/220260/ for demo eller kjøp. Dette er et artig spill bare man får vekk noen av fordommene slike spill har en tendens til å bli møtt med... :)

 

Anbefales.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

En kompis og jeg har spilt 2013 versjonen siden launch. Lenge siden jeg har vært sååå hekta på et spill :) Tror vi spilte 25 timer den første helga alene. Ligger oppi 53 timer nå. Var utrolig skeptisk til å begynne med, fordi det ser veldig tamt ut. Men fy for et morsomt spill. Første gangen vi fikk råd til noe skikkelig utstyr kjøpte vi Amazone Condor på hele 15 meter bredde. Og den både seeder og cultivater samtidig. Føltes ut som en 11 åring på julaften hehe.

 

Det største problemet er hvor dårlig opplæringen er i spillet. I butikken er det veldig dårlig forklart hva forskjellene er på det forskjellige utstyret. Og manualen hjelper ikke så mye heller. På toppen av det hele er informasjon på nettet også litt vanskelig å komme over. Så veldig ofte har man ikke peiling. Yogscast sine episoder viser dette problemet godt (Men de prøver ikke særlig heller). Blir veldig frustrert av å se de løpe rundt og ikke få ting til. Bruker plow selv om man ikke trenger, selger produkter uten å vente på great demand, selger utstyr uten å kjøre det bort til butikken først, kjøper unødvendige ting, bruker ikke utstyret riktig osv. Men youtube har en del greie hjelpevideoer.

 

Uansett, hvor noen lurer på noe er det bare til å spør.

 

http://www.youtube.com/watch?v=vHdeYCZYiwY

Endret av Venerable
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Det er definitivt et "skal bare..." spill ja.. Har tatt opp igjen litt spilling og ble sittende å gjøre en masse "nødvendig" som bare måtte gjøres og vips har viserne på klokka hoppet over noen timer gitt...

 

Gøyalt spill da, det er det, selv om det nok anses som litt "nerdete"... :)

Lenke til kommentar
  • 8 år senere...
  • 9 måneder senere...

Jeg spilte mer før. De siste tre årene har jeg fokusert mer på å lage kart og mods. 
 

Det er på discord det skjer! Der er det mange norske som møtes, spiller, deler kunnskap :)

Det er utrolig mange unge der, så nivået i mange av samtalene er deretter, på godt og vondt.  :D

Skal se om jeg får tak i noen invitasjonslinker om det er interessant.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...