Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Fikk en smell i felgen, er den forsvarlig å kjøre med?


viste19

Anbefalte innlegg

Hei. Lekte meg litt med håndbrekket i snøen, og klarte selvfølgelig å overse en kant, slik at både framhjulet og bakhjulet gikk sidelengs inn i kanten og fikk seg en skikkelig smell i ca 40kmt.

Bakhjulet har bare fått en liten ubetydelig bøy, mens forhjulet har en litt værre skade

 

20121203154029l.jpg

 

Bilen gjenger ikke til sidene før jeg har passert en hastighet på 110-120kmt. Når jeg er oppe i rundt 115kmt så rister rattet ganske kraftig frem og tilbake og bilen går bittelitt til venstre, pluss det føles ut som om hele dekket skal hoppe av. Har hørt fra folk at dekket kan sprekke når jeg minst venter det osv?

Har nå kjørt 10-15 mil slik og jeg har ikke merket noe spesielt

Var nedom en dekkforhandler idag, og de hadde ikke tid før om en ukes tid til å rette opp felgen.

Så da lurer jeg på om det virkelig er så farlig å kjøre slik så lenge bilen ikke går til en av sidene?

Merker ingenting i hastigheter under 100kmt

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Han på forhandleren sa bare "åjsann", og lurte på om bilen svingde til en av sidene. Det gjør den ikke før jeg passerer hvertfall 100kmt. Da sa han jeg skulle vente 1 uke og komme tilbake pga mye folk i disse kalde tidene.

 

Ja det er stålfelg

 

Tror du det er trygt i de hastighetene der jeg ikke merker noe spesielt på rattet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...