Gå til innhold

Test: Panasonic Lumix DMC-GH3


Anbefalte innlegg

@Ventle - når jeg holder på manuell fokus på Panasonic hus, så bruker jeg å forstørre opp bildet, og da er ikke oppløsningen på skjermen så viktig. GH3 skjermen bak er uansett en klar forbedring i fohold til GH2 og G3 (som jeg har).

 

Det fungerer fint til stillbilde, men ikke så optimalt til videoopptak. G5 fikk 920.000-punkters skjerm. Skal jeg tolke svaret ditt dithen at det er en merkbar forskjell fra 920.000-punktersskjemene som du får på innstegsmodellene til andre produsenter?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det fungerer fint til stillbilde, men ikke så optimalt til videoopptak. G5 fikk 920.000-punkters skjerm. Skal jeg tolke svaret ditt dithen at det er en merkbar forskjell fra 920.000-punktersskjemene som du får på innstegsmodellene til andre produsenter?

Jeg er og blir en stillbilde person, så videovinklingen tenkte jeg ikke på. Jeg har ikke prøvd G5, så jeg kan ikke sammenligne med den. Jeg sammenligner med GF1/GF2/G3 og GH2 (samt en haug Olympus modeller). Jeg har noenlunde lik fartstid med GH3 og Nikon D600, og kan ikke si at jeg merket noen stor forskjell. Begge er en klar forbedring til GH2. Selv G3 sin skjerm er bedre enn den på GH2; selv om det er samme oppløsning.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...