Gå til innhold

Hvilken model er dette? Macbook Pro


Nala

Anbefalte innlegg

Lurer på hvilken model dette er. MacBook Pro 15 tommer

 

2Ghz Firekjerna i7

4Gb 1333mhz DDR3 Ram

500Gb HDD 5400 o/min

Intel HD Graphics 3000

Amd Radeon HD 6490M grafikkprosessor med 256MB ram GDDR5

 

Er en 2011 model. Men Late eller early?. Kjøpt på elkjøp 8.11 hos elkjøp.

 

Og blir grafikkortet på kanten dårlig? Skal bruke maskinen til redigering av film. Er det noen mulighet for og oppgradere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så vidt jeg har klart å lese meg opp på nettet er det ikke mulig å bytte grafikk-enheten i en Macbook, da den er loddet fast eller er integrert i chipsettet.

 

 

Og hadde du hatt mulighet til å bytte er utvalget svært begrenset, spesielt med tanke på ytelse da du ikke får modifisert kjøleren til å takle mer varme.

Endret av dbass
Lenke til kommentar

Redigering går helt fint med den maskinen, bruker den på skolen til bilder, film og spesialeffekter. Har dog 8 GB RAM, nor som jeg tror er med å hjelper en god del.

Anbefaler å oppgradere til 8GB RAM så vil det ikke være noe problem :)

Ok!:) Er 8400kr en god pris på en sånn maskin? Den har en liten bulk på baksiden.
Lenke til kommentar

Men man får samme spesifikasjonene for en windows pc for rundt 5000, det er derfor PC er bedre enn mac (ikke sleng dritt etter det)

Er 100% Klar over at en Pc med windows gir mer for pengene. Har brukt pc i 8 år. Fikk faktisk min første Macbook tidlig i år. Ble rett og slett forelsket. Er vell egentlig Mac OSX som jeg likte veldig godt, mye pga jeg driver mye med bilder og film. Den krasjer veldig sjeldent og kvaliteten på Pcene er er fantastisk! :)
Lenke til kommentar

Lurer på hvilken model dette er. MacBook Pro 15 tommer

 

2Ghz Firekjerna i7

4Gb 1333mhz DDR3 Ram

500Gb HDD 5400 o/min

Intel HD Graphics 3000

Amd Radeon HD 6490M grafikkprosessor med 256MB ram GDDR5

 

Er en 2011 model. Men Late eller early?. Kjøpt på elkjøp 8.11 hos elkjøp.

 

Og blir grafikkortet på kanten dårlig? Skal bruke maskinen til redigering av film. Er det noen mulighet for og oppgradere?

 

Gratulerer med "ny" maskin. Det er trolig en tidlig 2011-modell du har.

 

- Om du vil være helt sikker på hvilke modell du har, så setter du inn de 3 eller 4 siste siffrene i serienummeret i søkefeltet og klikker Lookup, på siden EveryMac.

Serienummeret finner du under  / Om denne maskinen / klikk på grå skrift under "Mac OS X".

 

Om du får lyst til å oppgradere maskinen, så er det utmerkede gaider hos iFixit.

SSD + HDD (i ODD-brønnen) er en vanlig og enkel oppgradering.

RAM kan oppgraderes til 2x det Apple sier (se specs hos EveryMac).

Tror ikke du kan oppgradere GPU, men til videoredigering bør maskinen være kraftig nok. (Men jeg tror mange Mac-eiere drømmer om en ekstern GPU via Thunderbolt.)

 

 

.

Endret av world wide weird
Lenke til kommentar

Gratulerer med "ny" maskin. Det er trolig en tidlig 2011-modell du har.

 

- Om du vil være helt sikker på hvilke modell du har, så setter du inn de 3 eller 4 siste siffrene i serienummeret i søkefeltet og klikker Lookup, på siden EveryMac.

Serienummeret finner du under  / Om denne maskinen / klikk på grå skrift under "Mac OS X".

 

Om du får lyst til å oppgradere maskinen, så er det utmerkede gaider hos iFixit.

SSD + HDD (i ODD-brønnen) er en vanlig og enkel oppgradering.

RAM kan oppgraderes til 2x det Apple sier (se specs hos EveryMac).

Tror ikke du kan oppgradere GPU, men til videoredigering bør maskinen være kraftig nok. (Men jeg tror mange Mac-eiere drømmer om en ekstern GPU via Thunderbolt.)

 

 

.

Takk for gode tips! Får faktisk ikke maskinen før om 1 ukes tid. Men takk på forhånd !:)
Lenke til kommentar

Om du får lyst til å oppgradere maskinen, så er det utmerkede gaider hos iFixit.

SSD + HDD (i ODD-brønnen) er en vanlig og enkel oppgradering.

RAM kan oppgraderes til 2x det Apple sier (se specs hos EveryMac).

Tror ikke du kan oppgradere GPU, men til videoredigering bør maskinen være kraftig nok. (Men jeg tror mange Mac-eiere drømmer om en ekstern GPU via Thunderbolt.)

 

Vet du hvor man får tak i ekstern gpu???

Endret av Heika98
Lenke til kommentar

Nå skjermkort evt kommer som eksternt med Thunderbot har jeg liten tro på at det fungerer å spille på. Det har nok mer nytte for seg som rendering. En av grunnene er at Thunderbolt bare bruker PXI-e x4 med versjon 2.0, noe som er langt ifra x16 med standard 3.0

 

Når Apple får opp øynene sine og setter i en bedre grafikkenhet i maskinene sine, så kan spill begynne å komme seriøst over til mac. Desverre lager bra grafikkprosessorer mye varme under bruk, og da trenger man større kjøling, som igjen krever tykkere og tyngre maskin som evt bråker mer, noe det ikke virker som at Apple satser på.

Endret av dbass
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...