Gå til innhold

Angrerett på internett-tjeneste etter 4 minutter


vetle666

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har en liten sak jeg trenger litt hjelp med.

 

Saken handler om en app for Android. Den heter Badoo og er rettet for å komme i kontakt med nye mennesker.

 

Igår så var jeg inne å så litt, idet telefonen min fryser seg/lagger. Jeg trykker på skjermen et par ganger uten å få noe svar. Etterhvert så tvinger jeg appen til å avslutte, og når jeg går inn igjen (2 minutter senere) så ser jeg at jeg plutselig har fått aktivert "superkrefter" som det heter. Da skjønner jeg hva som har skjedd.

 

Innimellom så er det nemlig slik at om du trykker på et valg du ikke har brukertilgang til, så kommer det direkte opp en meny med tre abbonomentstyper (hvor lenge du vil være medlem). Alt som trengs er da ett eneste trykk før du har inngått en avtale på en del kroner. Når telefonen frøs etter at jeg trykket en begrenset valg, så traff tydeligvis trykket mitt ett av disse valgene (som dekker hele skjerme). Telefonen regisrerte tydeligvis dette valget.

 

Ca 3 minutter etter at jeg aktiverte disse superkreftene så sendte jeg en mail til Badoo for å gjøre opp i missforståelsen. I tillegg så ga jeg utrykk for at det absolutt burde kreves ihvertfall ETT bekreftelsestrykk før man ble belastet.

 

Fikk dette svaret:

 

"Hei Vetle

Disse er aktive til 27. februar 2013. Som det står i våre retningslinjer er kjøp av Superkrefter dessverre ikke refunderbart."

 

Har jeg noen rettigheter her, eller står jeg på bar bakke? Elendig kundeservice er det iallefall. At de ikke er villige til å refundere et medlemskap som er brukt i 4 minutter før brukeren informerte om at det hele var en feil, er bare trist i mine øyne.

 

Det handler ikke om noen stor sum. Tror det er rundt 160 det gjelder, men jeg liker ikke at de skal komme unna med så dårlig kundebehandling. Dessuten er det mye annet jeg (som student) kunne brukt de pengene på.

 

Håper noen har noen inspill! Ellers får jeg bare bite i det sure eplet..

Endret av vetle666
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her må du nok bite i det sure eplet.

For det første så gjelder ikke angretten i Norge slike nedlastninger,

Såkalte "in-app-purchases" er det heller ikke krav til skal være refunderbart fra Play.

 

Enkelte er greie å tillater allikevel refundering, mens andre ikke.

Når min datter på 5 klarte å kjøpe et eller annet i et spill for 900,- så fikk jeg dette refundert av utgiver mot at jeg fremla fødselsattesten til datteren min som bevis på at jeg faktisk hadde en liten datter.

 

Om du aktiverer bruk av pin ved handel så slipper du dette problemet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...