Gå til innhold

Shuttle SB61G2 med Radeon 9800 eller FX5900?


Anbefalte innlegg

Har tenkt å anskaffe meg et nytt barebone kabinett, og vurderer om jeg skal slenge på et nytt skjermkort. Mitt nåværende skjermkort er et TI4400, dette fungerer jo til dagens spill, men mer fps og AA frister jo :)

 

Har mest lyst på et 5900Ultra kort, men jeg har hørt noe om at det ikke er nødvendig med 256MB Ram..stemmer dette? Kortet skal jeg jo ha en stund og spill som HL2 og Doom3 vil vel dra nytte av de ekstra 128MB'ene med RAM?

 

Og jeg vil sannsynligvis få problemer med plassen i shuttle kabinettet mitt. Er det noen 5900 kort som passer i dette kabinettet? (Kan jo alltids sage et hull for å få plass,og evt til bedre lufting) Tar radeon 9800 kortet mindre plass? (har vært litt skeptisk til å kjøpe ATI pga dårligere driveroppdateringer, men det har vel komt seg i senere tid?)

 

Kan nevne at et Sapphire Radeon 9800 Atlantis PRO 256MB koster 5,091kr ,mens et Creative 3DBlas. GeForce FX 5900 ULTRA

koster 4,636kr (prisene er hentet fra komplett) Surfet litt rundt og i de testene jeg så scoret FX kortet bedre enn Radeon. Da bør vel FX kortet være det beste alternativet siden det også er billigst?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan nevne at et Sapphire Radeon 9800 Atlantis PRO 256MB koster 5,091kr ,mens et Creative 3DBlas. GeForce FX 5900 ULTRA

koster 4,636kr (prisene er hentet fra komplett) Surfet litt rundt og i de testene jeg så scoret FX kortet bedre enn Radeon. Da bør vel FX kortet være det beste alternativet siden det også er billigst?

 

Creative er kjent for å lage litt "billige" utgaver av skjermkort, så derfor er det såpass billig iforhold til andre FX5900 Kort.

Sapphire er et veldig bra merke.

 

Mener det sto noe i testen om Shuttle barebone at de fikk plass til et FX5600 kort. Søk litt rundt etter hw.no test av Shuttle.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...