Gå til innhold

Skal kjøpe ny pc, trenger hjelp. Masse hjelp


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=755086 Er vel en mulighet, 660ti skal visst være et bra skjermkort for prisen. Synes det var en veldig fin pris på den i forhold til innholdet :) Plusser du en skjerm med den, blir det vel rundt 10,5k Ikke dårlig

 

Tror det blir til at jeg tar

http://cdon.no/elektronikk/thor_jords_-_intel_i5_3570k_-_8gb_-_1tb_-_geforce_gtx_670_-_windows_8-21605251

 

Er ikke så alt for stor forskjell på dem?

 

Bedre prosessor på den du linka, + mer plass, ram.

 

Mens den jeg linka har bedre skjermkort, nesten samma prosessor, og det med plass har ikke så alt for mye å si egentlig.

Lenke til kommentar

Hovedkortet til den på cdon er jo søppel praktisk talt.. men greier ikke finne ut hvilket hovedkort som er i Asusen.. ferdigbygde merke pcer har svært lite info om sånne ting. Men vet vertfall at asus er et bra merke, og de reklamerer for at de har et bra hovedkort i den og sånn. Men altså, vet ikke om oppgraderingsmuligheter på ferdigbygde pcer. Selv om kabinettet ser jo rått ut! :D

Endret av Leifty
Lenke til kommentar

Hovedkortet til den på cdon er jo søppel praktisk talt.. men greier ikke finne ut hvilket hovedkort som er i Asusen.. ferdigbygde merke pcer har svært lite info om sånne ting. Men vet vertfall at asus er et bra merke, og de reklamerer for at de har et bra hovedkort i den og sånn. Men altså, vet ikke om oppgraderingsmuligheter på ferdigbygde pcer. Selv om kabinettet ser jo rått ut! :D

 

Hmm, nå klarer jeg igjen ikke å bestemme meg....mellom de to.

Vet at Asus er kjent, men har ikke hørt så mye om Thor at det gjør noe.

 

Så du ville ha gått for Asusen?

Lenke til kommentar

Sånn rent på papiret tror jeg du får mer igjenn for GTX 670 i Thor enn du får med mer ram + HDD i Asus og GTX 660. Er ca. 1000 kr i prisforskjell på de to skjermkortene.

 

Ellers er de veldig like iom at begge har mini-tower kabinetter og da også har svært begrenset plass for ekstra ting i ekspansjonssporene som trådløse nettverkskort, lydkort osv. Hva Asus kabinettet angår vet jeg ikke, men Fractal Design Arc Mini som brukes i Thor har værtfall fått gode skussmål.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Den fra dustin er jo en del bedre men i deler da, var det ikke en komplett pc du var ute etter? Kjøper du i deler snakker man jo en helt annen ytelse for pengene :)

 

Den er komplett skjønner du, er en kar som har kjøpt deler, og bygd den selv. Men så viste det seg at han ikke trengte den alikevel, så han selger hele pcn + skjerm for 10k.

 

Altså pc`n inneholder de delene jeg linka dere :)

Endret av Svett123
Lenke til kommentar

Hei,

 

I tilfelle noen er nysgjerrige/tenker det hørtes merkelig ut med salg av en ny ferdigbygd pc - jeg er personen som har bygd og ikke trenger pc allikevel (fikk feil beskjed i forhold til gyldigheten av garantien på pcen jeg hadde, og før jeg fikk kontrabeskjed hadde jeg rukket å bygge pcen og eskene delene kom i var ryddet vekk.

 

Vil ikke bryte kjøp/salg-reglene på forumet, men siden det er lov å linke til butikker antar jeg det også er lov å si at den nå ligger på Finn m kode 38594810 :)

Lenke til kommentar

Hei,

 

I tilfelle noen er nysgjerrige/tenker det hørtes merkelig ut med salg av en ny ferdigbygd pc - jeg er personen som har bygd og ikke trenger pc allikevel (fikk feil beskjed i forhold til gyldigheten av garantien på pcen jeg hadde, og før jeg fikk kontrabeskjed hadde jeg rukket å bygge pcen og eskene delene kom i var ryddet vekk.

 

Vil ikke bryte kjøp/salg-reglene på forumet, men siden det er lov å linke til butikker antar jeg det også er lov å si at den nå ligger på Finn m kode 38594810 :)

 

 

Yup, his the one.

 

Er hans pc det er snakk om.

 

Blir vell enten din eller CDON sin pc.

 

Men vet ikke hva folk mener osv? :)

 

Hadde vært fint om noen kunne ta seg tiden å se på dem begge.

 

Thanks in advance!

Lenke til kommentar

Siden den er såpass ny, ville jeg gått helt klart gått for "Bonk" sin. Mye data for pengene der. SSD har den også, som gjør alt veldig mye raskere. Når det kommer til støy vil nok cdon sin bråke en del også(stock cpu vifte og kjipt kabinett) i forhold til den andre :)

Bedre specs generelt..skjermkort osv. Ingenting som gjør at man heller vi ha den fra cdon sier nå jeg.

Men en kvittering på at den er kjøpt for en uke siden er jo alltids greit å sjekke.

Lenke til kommentar

Siden den er såpass ny, ville jeg gått helt klart gått for "Bonk" sin. Mye data for pengene der. SSD har den også, som gjør alt veldig mye raskere. Når det kommer til støy vil nok cdon sin bråke en del også(stock cpu vifte og kjipt kabinett) i forhold til den andre :)

Bedre specs generelt..skjermkort osv. Ingenting som gjør at man heller vi ha den fra cdon sier nå jeg.

Men en kvittering på at den er kjøpt for en uke siden er jo alltids greit å sjekke.

 

Høres bra ut. Sendte melding til "Bonk" nå. Så for vi se hvor det fører henn.

 

Takk for svaret.

 

Blir muligens Bonk sin, hvis han har en kvitering osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...