Gå til innhold

Nytt headset til jul


Benbels

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har bestemt meg for å ønske meg ett nytt headset til jul og da trenger jeg hjelp fra noen lydeksperter på forumet. Jeg er ikke så veldig kresen men bryr meg nok litt mer enn Ola Nordmann når det kommer til lyd.

 

Krav:

- Ikke mer enn 2000,- (Helst rundt 1500)

- Må se pent ut (Altså ikke se sånn ut http://www.google.no...9,r:5,s:0,i:100 )

- Ikke forlang ledning

- Minijack 3,5

 

 

Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har allerede Sennheiser HD25, så det er vel det jeg ville valgt. Om pris ikke var av betydning ville jeg muligens gått for Beyerdynamic DT1350. Dette er to veldig like hodetelefoner, men DT1350 stikker av med en knepen seier på lydkvalitet. HD25 sine fordeler er pris og at hele hodetelefonen enkelt kan demonteres på minutter, og dermed kan alle deler skiftes ut om noe skulle bli ødelagt. Jeg liker også designet til HD25; her har de kun tenkt funksjon, ikke noe dill. Dette er proffe hodetelefoner, og du vil se de på hodene til "alle" kommentatorer og lignende på TV. Er vel også veldig vanlig blant DJ'er.

 

Amperior er basert på HD25, og de eneste forskjellene er at klokkene er av aluminium og ikke plast i tillegg til at impedansen er betraktelig lavere. De skal visst nok ha noe bedre lyd enn HD25, og med den lave impedansen skal de være lettere å drive, men HD25 er lett nok så ser ikke helt poenget. Etter min mening er ikke prisforskjellen verdt det.

 

V-MODA Crossfade M-80 har jeg ikke særlig erfaring med, men mener lyden er veldig sammenlignbar med HD25 og DT1350, men også her stikker DT1350 av med en knepen seier.

 

Philips Uptown vil jeg si ligger litt bak på rein lyd, men de ser jo fantastisk ut, og har god komfort. De er også større, og stiller kanskje derfor i en litt annen klasse. Et par hakk billigere er de også.

 

AKG K451 er nok de mest portable, de er små og sammenleggbare. Om det er viktig er viktig er nok disse det beste valget.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det vet jeg ikke da jeg holder til på vestlandet.

 

Jeg tror, imidlertid, at du skal kunne finne et godt utvalg av AKG hos Soundgarden. Sennheiser HD25 kjøpte jeg hos 4Sound, og det her dere vel også der borte. Amperior mener jeg kun er tilgjengelig hos Apple.com, og du må nok på nettet for å få tak i Philips Uptown også. V-MODA finner du heller ikke i norske butikker så vidt jeg vet.

 

Et alternativ til du kan sjekke ut er Aiaiai Studio eller DJ. Jeg har ikke hørt de selv, men syns de ser veldig interessante ut, særlig når det kommer til utseende.

Endret av Phileas Fogg
Lenke til kommentar
Det vet jeg ikke da jeg holder til på vestlandet. Jeg tror, imidlertid, at du skal kunne finne et godt utvalg av AKG hos Soundgarden. Sennheiser HD25 kjøpte jeg hos 4Sound, og det her dere vel også der borte. Amperior mener jeg kun er tilgjengelig hos Apple.com, og du må nok på nettet for å få tak i Philips Uptown også. V-MODA finner du heller ikke i norske butikker så vidt jeg vet. Et alternativ til du kan sjekke ut er Aiaiai Studio eller DJ. Jeg har ikke hørt de selv, men syns de ser veldig interessante ut, særlig når det kommer til utseende.
Likte utseende på AiAiAi sine klokker veldig godt :D Hadde du valgt Studio eller DJ?
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...