Gå til innhold

PC på nett via Trådløs ruter og Nettbrett?


Anbefalte innlegg

Er det mulig å få PC-en på nett via en trådløs ruter (mellom disse er det kablet) og et nettbrett med 4G (ruter - nettbrettet: trådløst)? Nettbrettet settes opp som "Portable Wi-Fi-Hotspot". Men hvordan setter jeg opp PC-en og ruteren slik at PC-en kommer på nett?

 

PC: Windows 7

Ruter: ZyXel Multimodem P2602HWT

Nettbrett: Samsung GT-P7320 (Galaxy Tab 8.9 LTE)

 

 

Fjelljegeren

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjønner ikke helt hva du mener...du skriver at PCen og ruteren har kabel i mellom seg...hva er da problemet egentlig?

 

Hvis du skal ta en WiFi-tilkobling og gjøre den om til nett for en PC som ikke har trådløst nettverkskort må u koble tab-en til PCen via usb og velge "USB-tilknytning" under innstillinger.

Lenke til kommentar

Du har et Zyxel-rutermodem som du skal koble til Tab'en, som skal leke ruter og kobles til PC'en? Hvorfor ikke koble direkte fra ditt trådløse modem til både Tab'en og PC'en? Eller er det at PC'en din ikke har støtte for Wi-Fi? Da skjønner jeg ikke hvordan den plutselig skal få støtte for det om du brukes Tab'en som trådløst tilgangspunkt. Du må kjøpe en Wi-Fi USB-dings til PC'en din.

Lenke til kommentar

Så altså kan jeg ikke bruke ruteren/modemet til å ta i mot trafikk i fra nettbrettet for så å "rute" den til den stasjonære PC-en?

 

For påenget, Nik0, er jo sjølsagt å bruke det en har for å slippe å måtte kjøpe enda flere "duppedingser"! Skjønner du?

 

Og TMB: Nettbrett (4G) --> ruter/modem --> stasjonær PC...

 

Noen som vet/kan?

Lenke til kommentar

Hadde du hatt en router som støttet klientmodus, så hadde det vært mulig å bruke den som ethernetbro. Jeg tror ikke det routermodemet ditt har noe slikt. Mange andre routere kan flashes med tredjeparts firmware og dermed støtte klient eller repeater.

 

Du kan jo skaffe deg en rimelig nettverksdongle og bruke tethering mellom nettbrett og PC.

Endret av Jan Skrotnes
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...