Gå til innhold

Spill-PC, litt bilderedigering, 6-8K


Anbefalte innlegg

Hei diskusjon.no!

 

Min kamerat ønsker å kjøpe seg en ny datamaskin, jeg har prøvd å kartlegge mest mulig hva han trenger, og hva han er villig til å betale.

Han vurderte elkjøp alternative.

 

Med 6-8K, mener han at han vil helst ikke bruke mer enn 6k, men kan strekke seg til 8K hvis det er verdt det, slik han beskriver det.

 

Tastatur og mus: Han sier han skaffer dette selv.

HDD: Han sier han ønsker en stor HDD, så jeg vil gjette minst 1 TB.

Skjerm: Han sier han skaffer det selv.

OS: Han ønsker Windows 7 med maskinen

 

Ram/CPU/GPU:

Av spill, liker han veldig godt Total War spillene og han nevnte company of heroes, så best mulig ytelse i de spillene innenfor budsjettet selvsagt.

 

Jeg kan dessverre ikke komme med noe særlig mer info, er det noen som har en grei løsning for min kamerat innenfor 6-8K? Hvis mulig, et alternativ som ikke går over 6k noe særlig og en 8k alternativ, så han kan sammenligne og eventuelt ta valget om sistnevnte er verdt de ekstra kroene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vurdert å bygge selv? Gir mer ytelse for pengene og er morsomt. Kan også være litt praktisk å vite hva du har I PC-en og hvordan den fungerer når den etter hvert trenger oppgradering.

Ahh, glemte å påpeke at han vil helst ikke bygge selv. Jeg ville ha vært villig å bygge for han, men han bor langt vekke :(

Kjøp for all del ikke stasjonær på Elkjøp, skjermkortet på den PC'en blir han neppe fornøyd med. Om han ikke vil bygge selv bør du se i retning av Komplett, Netshop eller Proshop som kan sette den sammen for ham.

Dette er riktignok et dagstilbud:

 

http://www.komplett.....aspx?sku=10731

Jeg tenkte meg det, skal mer nøye gjennom den maskinen, men ser bra ut så langt.

Lenke til kommentar

For å sitere han selv. "problemet er at de begge sprenger mitt budget med 1000kr

har du noe argument som kan overbevise meg som jeg forstår?"

Jeg er såpass elendig oppdatert til markedet i dag, at jeg vet ikke om han sparer penger ved å kjøpe en slik pakke, noen som kan hjelpe meg? :p

Ser bra ut.

Lenke til kommentar

CDon sine ferdigbygde PCer er jo til og med såpass billige at det nesten ikke lønner seg å bygge selv :p

Eventuellt:

http://cdon.no/elektronikk/thor_oden_-_intel_i3_3220_-_4gb_-_1tb_-_geforce_gtx_660_-_windows_8-21605247

Dårligere ytelse/pris, men fortsatt passe kurant, men litt dårlig prosessor til videoredigering ;)

Ser bra ut den også, men jeg skal prøve å overbevise han å gå for 8K maskinen. Er det referansekortet av skjermkortene? Lager ikke de gjerne mer støy og har høyere temperatur?

Endret av amir90 waits for alice
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...