Gå til innhold

Haswell kan bli siste byggevennlige Intel-CPU


Anbefalte innlegg

Jeg tror veksten i minnekapasitet vil avta en god del og likens at variasjonen i behov for kapasitet reduseres. Dette fordi Storage class memory (SCM) vil gjøre swapping så raskt at man kan begynne å optimalisere minnehierarkiet for lav responstid i steden for høy kapasitet. Det er en veldig nødvendig utvikling for økt ytelse i fremtiden. Minnekapasiteten har vokst for raskt på bekostning av responstid som nærmer seg uakseptabelt høy. Årsaken er at swapping tradisjonelt har vært alt for tregt slik at kapasiteten måtte økes for å unngå swapping. Selv swapping tIl flash basert SSD er i grenseland tregt.

Endret av Anders Jensen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Nåja...

 

Japanerne har bommet stygt før...

 

Det er et lite marked hvor produsentene måler krefter med det ypperste de har å tilby!

 

Jeg har vanskeligheter med å forstå hvordan noen kan tørre å ta en slik avgjørelse i dette markedet. Blir man upopulær her, får det store konsekvenser! BTX ble bebudet, men skjedde det i dette markedet? Å ja, vi så noen kabinetter som kunne takle BTX men lite annet.

 

Husk at folk kjøper billig laptop med i3/pentium/celeron/atom fordi intel fortiden vinner tester hvor en kun ser på ytelse på de nyeste desktopmodellene. "Intel er best ingen protest" tenker folk!

 

Sluttbrukerne styrer og jeg tror nok de lærde vil plukke opp dette før man forstyrrer et lite men ufattelig viktig marked.

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...