snorkeren Skrevet 19. november 2012 Skrevet 19. november 2012 er det noen her som har erfaringer med hva bivirkningene er for å slutte med cipralex? jeg har tenkt å slutte med dem.
technicality Skrevet 19. november 2012 Skrevet 19. november 2012 http://nhi.no/sykdommer/psykisk-helse/depresjon/antidepressivt-nedtrappingssyndrom-18516.html Ser forresten at det er en tråd om cipralex oppe,kanskje du kan finne mer der ? https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1287188&st=0 lykke til iallefall
tom waits for alice Skrevet 19. november 2012 Skrevet 19. november 2012 Hvorfor har du tenkt du slutte med dem? Har du disktert det med legen din, eventuelt psykologen? Skal du slutte så bør du trappe ned gradvis over lengre tid. (Tar du 2 nå, så ta en og en halv noen uker, så en noen uker, og så en halv.) Geir
snorkeren Skrevet 19. november 2012 Forfatter Skrevet 19. november 2012 Jeg føler at det går så bra nå, at jeg vil prøve å se hvordan det går med å slutte med dem.
technicality Skrevet 19. november 2012 Skrevet 19. november 2012 Jeg arbeider selv innenfor psykiatrien, og ville råde deg til å ta dette i samråd med psykiater/lege/psykolog,da autoseponering ( selv stans av medisiner) er en hyppig årsak til innkomst her... 1
vidor Skrevet 19. november 2012 Skrevet 19. november 2012 (endret) Jeg arbeider selv innenfor psykiatrien, og ville råde deg til å ta dette i samråd med psykiater/lege/psykolog,da autoseponering ( selv stans av medisiner) er en hyppig årsak til innkomst her... Akkurat dette ser jeg at alt for mange gjør uten å vite konsekvensene. Er folk godt nok informert om dette eller er de rett og slett bare lite gjennomtenkte / implulsiv ? Årsaken til å ha en kvalifisert plan til å trappe ned på slike medisiner er fordi kroppen trenger tid for å tilpasse seg siden disse stoffene forårsaker massive forandringer i biokjemien og da må kroppen få tid til å tilpasse seg at den ikke lengre får tilført dette. Om man slutter for brått så kommer det som et sjokk og det kan som technicality sier få store konsekvenser fordi kroppen ikke er i stand til å tilpasse seg en brå avsluttning fort nok. Endret 19. november 2012 av vidor 1
Irrelevant Skrevet 19. november 2012 Skrevet 19. november 2012 (endret) Kan være du konstant vil føle deg lettere svimmel og veldig varm. Skjedde altid med meg da jeg var yngre og gikk på cipramil/citalopram og glemte å ta tabletten en dag. Endret 19. november 2012 av Irrelevant
snorkeren Skrevet 19. november 2012 Forfatter Skrevet 19. november 2012 Ok. Kan jeg få psykose av å slutte med cipralex?
Irrelevant Skrevet 19. november 2012 Skrevet 19. november 2012 Ok. Kan jeg få psykose av å slutte med cipralex? Tvilsomt, men vet ikke. Er vel ikke derfor man først begynner på cipralex? Du bør uansett snakke med legen før du begynner noe nedtrapping.
technicality Skrevet 19. november 2012 Skrevet 19. november 2012 Akkurat dette ser jeg at alt for mange gjør uten å vite konsekvensene. Er folk godt nok informert om dette eller er de rett og slett bare lite gjennomtenkte / implulsiv ? Årsaken til å ha en kvalifisert plan til å trappe ned på slike medisiner er fordi kroppen trenger tid for å tilpasse seg siden disse stoffene forårsaker massive forandringer i biokjemien og da må kroppen få tid til å tilpasse seg at den ikke lengre for tilført dette. Om man slutter for brått så kommer det som et sjokk og det kan som technicality sier få store konsekvenser fordi kroppen ikke er i stand til å tilpasse seg en brå avsluttning fort nok. Jeg skal ikke sitte her og si at folk får gjentatte ganger streng beskjed om konsekvensene hvis de slutter på medisinene. Men jeg selv tar med meg den erfaringen om å forklare dette på best mulig måte,og muligens involvere sirkelen rundt vedkommende slik at om det skulle skje så vil personen fort komme inn i systemet og behandling igjen, har sett for mange mennesker som har gått uker/måneder umedisinert på grunnet av at ingen rundt dem har visst bedre. Sjokk er en ting,en annen uheldig "bivirking" er at doseringen/medikamentet kan slutte å fungere ved forsøk på re-medisinering,så i tilfeller der vedkommende hadde ett tilnærmet normalt liv må de igjen gjennom doserings og medikaments justeringer, dette synes jeg er veldig trist spesielt når jeg har møtt mange når det har hatt sine lidelser i sjakk gjennom medisinering
snorkeren Skrevet 22. november 2012 Forfatter Skrevet 22. november 2012 Psykiateren sa at jeg kunne halvere dosen fra 20 til 10 i to uker, så gå ned på 5 i to uker, så i 0.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå