Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hvem er jeg?

 

Mitt navn er Jonas Ramsfjell. Jeg operer under navnet Gravizt for mer eller mindre alt. Musikk har vært en stor del av livet mitt i mange år nå. Det har vært en måte å slappe av på, eller en måte å muntre opp dagen på. Jeg begynte å skrive musikk når jeg var 13 år gammel, og har arbeidet relativt iherdig med det siden da. Jeg skriver musikk fordi jeg liker det. Om jeg har noe på hjertet setter jeg det ned i tekst, og om jeg føler noe kraftig, skrives det ned som musikk. Musikken min har hovedsakelig blitt liggende i diverse uorganiserte mapper. Noen låter har blitt fremført gjennom diverse bandprosjekter, men ellers har det blitt liggende. De siste månedene har jeg begynt å dra frem noen eldre låter, samt skrevet noen nye, og tatt de opp for å spre det til massene. Det dreier seg mer om å bli hørt og å høre, en berømmelse og finansiell vinning. All musikken min kan finnes på min soundcloud profil, så vel som nedover i denne posten.

 

 

Sjanger

 

Jeg prøver å ikke låse meg for mye fast i en sjanger, og heller se hvor musikken tar meg, men som regel tar musikken meg i retning metall sjangeren. Variasjon er det mye av selv innen dette, med innspill fra punk, thrash, groove, industriell-doom, samt mer.

 

Musikk

 

[LIFE] Living Inside Functional Extermination

Dette er et verk jeg har arbeidet med i over to år. Det er fortsatt ikke ferdig men det nærmer seg. Verket er et slags konsept album, som tar for seg en alternativ verden hvor en korrupt regjering styrer verden. Gjennom flere låter reiser vi gjennom prosessen bak revolusjonen, hvor en gruppe mennesker planlegger og sloss for en bedre fremtid. Verket består for øyeblikket av syv låter. Nøyaktig hvor mange låter som skal til for å fullføre verket er ikke bestemt, men ett minimum av to låter vil følge. Musikalsk sett går vi gjennom flere sjangere, fra gammeldags 70-talls rock, gjennom powermetal, trash og en rekke andre sjangere.

 

Sporliste

 

01. The Brainwashing Begins

02. The Truth

03. The Lie

04. Realization

05. Misanthropic Society

06. Apathetic System

07. Revolution

 

 

Det finnes også et sammenhengende opptak av hele låta. Her er overgangene til stede, og man får ett mye bedre helhetsinntrykk. Den er å finne her. En spilleliste med alle låtene i kan også finnes her, men det totale inntrykket vil bli noe svekket.

 

 

Inside the Earth

Jeg gjorde et forsøk på å skrive noe innenfor Stoner-metal sjangeren, men endte mer opp i retning Industriell-Doom. Fornøyd er jeg uansett. Låta ble skrevet, tatt opp og ferdigstilt i løpet av 6 timer.

 

Låta er å finne her.

 

Sleep

Dette er en heller rolig og avslappende sang, skrevet for halvannet år siden.

Låta er å finne her.

 

Andre ting/Ikke original musikk

Her er en liste over musikk jeg har tatt opp, som jeg ikke originalt har skrevet. Dette vil hovedsakelig være cover-versjoner av andre Låter, eller låter jeg ikke føler at trenger noen særlig introduksjon.

 

4 non Blondes – Whats up? [Metal Cover]

Growing Into Depression

 

Oppdateringer vil komme i denne tråden etterhvert som ting dukker opp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...