Gå til innhold

Hvordan er mine muligheter for å få jobb i forsvaret?


aa123

Anbefalte innlegg

hei, Jeg har fagbrev som helsefagarbeider og går nå 4 påbygg for utdanne meg videre til noe jeg ikke vet enda.

 

jeg tenker på alle mulige linjer egentlig, jeg har mest lyst til å jobbe i forsvaret, Politiet, PST, kripos, etterretningstjenesten, NSM, osv. Men for noen år siden nå klarte jeg å påføre meg en skade i armen som gjør at jeg ikke klarer å strekke armen helt ut. Dette fører til at jeg ikke klarer gjøre mange av de fysiske øvelsene riktig.

 

drømmen var å prøve meg som fallskjermjeger(veit det er vanskelig, men hvis man virkerlig har lyst så kommer man langt) eller bli sykepleier å deretter jobbe som sanitet i felten f.eks. NAD i afghanistan. Trenger adrenalin og spenning.

 

jeg går også ofte med sekk, jeg innbiler meg selv til å tro at jeg skal inn i militæret...........

 

Har jeg noen mulighet for å jobbe i forsvaret hvis jeg blir sykepleier eller noen rolle i forsvaret generelt?

Endret av aa123
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med fare for å virke some en douche, forsvaret vil nok ikke godta fysikken din. Forsvaret har idag ekstremt mange å velge mellom i forhold til stillingene de trenger å fylle.

 

Politiet derimot skal jeg ikke uttale meg om. Anbefaler deg å søke direkte på politiskolen slik at du kan få en skikkelig individuell evaluering kontra et kort og negativt svar på telefon eller e-post.

Lenke til kommentar

"Men for noen år siden nå klarte jeg å påføre meg en skade i armen som gjør at jeg ikke klarer å strekke armen helt ut. Dette fører til at jeg ikke klarer gjøre mange av de fysiske øvelsene riktig."

 

De er blitt ganske nazi sånt de siste årene. Men det kan være min tolkning bare av det du skriver. Har du en guttedrøm og er i tvil.. prøv! Kjipt å angre i årevis etterpå. :hmm:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

NAD i afghanistan er vel for sent uansett, helikoptrene landet på rygge for en måned siden.

 

Problemet er som man sier forsvaret er nazi på slike ting rett og slett fordi de ikke vil ha på seg at de ødela en ung fyrs kropp pga. førstegangstjenesten. En soldat på kasserna jeg hadde vært på rekrutten med gikk i fra 9 til 8 på hørselstesten for helseprøver for de som skulle ned til Kreta og passe F16 flyene unde rlibya bombingen og ble sendt til logistikk avedlingen sporenstreks og fikk vel ikke lov til å holde i et våpen før tjenesten var over.

Lenke til kommentar

Det er litt som de skriver over her. Forsvaret har per i dag ufattelig mange flinke og høyt kvalifiserte ungdommer å ta av.

jeg jobber som sivilt ansatt i forsvaret og det som slår meg er at de som nå kommer inn til førstegangstjeneste, i motsettning til før, er svært motiverte og klar for Forsvaret.

og likavel er det mange som blir sendt hjem etter noen uker. det sier litt om valgfriheten som avdelingene nå har.

den "letteste" måten å komme inn i Forsvaret på, er om du er jente. de har det litt enklere p.g.a rekruteringspolitikken til Forsvaret. men det er vel ikke et alternativ for deg?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg har også er spørsmål angående jobb/utdanning i forsvaret.

Vet at det "de beste" som blir innkalt videre. Har selv god fysikk, men ettersom allergier er en hemning ble jeg som sagt ikke innkalt videre. Er det da muligheter for å kunne søke/komme inn i forsvaret selv om man ikke ble innkalt til sesjon 2 (førstegangstjeneste)?

Lenke til kommentar

Jeg har også er spørsmål angående jobb/utdanning i forsvaret.

Vet at det "de beste" som blir innkalt videre. Har selv god fysikk, men ettersom allergier er en hemning ble jeg som sagt ikke innkalt videre. Er det da muligheter for å kunne søke/komme inn i forsvaret selv om man ikke ble innkalt til sesjon 2 (førstegangstjeneste)?

 

 

Fikk du "ikke innkalt i fredstid" eller tjenesteudyktig?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...