Gå til innhold

Progammer som følger med Canon550D


Anbefalte innlegg

Hei

 

Kjøpte for en stund tilbake et Canon 550D. Skal til å begynne å lære meg å bruke medfølgende programmvare, men har noen spørsmål som jeg satser på noen her kan svare på:

 

- Fikk 3 progammer for redigering med i pakken og klarer ikke helt å se forskjellen på de, kan velge mellom Digital Photo Professional, Picture Style Editor og Zoom Browser EX. Noen som kan utdype forskjellen så jeg kan bestemme meg for et progam??? Eller trenger jeg alle 3???

 

 

 

Takker for Svar

- MH

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

DPP er utmerket, RAW konverter og editor. Zoombrowser har jeg brukt i mange, mange år helt siden jeg kjøpte mitt første ixus, men bruker den fortsatt til min Canon 50D, grei bilde-ordner, jeg tar alltid Canon bildene inn i den og bruker Slideview når jeg ser gjennom og sletter bilder. Bruker den alltid når jeg skal maile bilder også. og resize for bruk i blogg el.l. Programvaren til Canon er meget bra. Lønner seg å bruke den. Picture Style bruker jeg ikke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

DPP er et rent redigeringsprogram som lar deg redigere hvitbalanse, eksponering, farger, klippe ned bilde, justere horisontalen, etc.

 

Zoombrowser er et bibliotek som lar deg få et system på bildene hvis du ikke har det fra før, anbefaler og la dd/mm/year være som de er og lage undermapper med navn "familie, kamerater, natur, etc."

 

Du har også EOS-utility som er det programmet du bruker for og jobbe med kameraet fra en PC,samt installere firmware i kameraet.

 

Hvis du skyter i RAW istedenfor JPG kan du ved og bruke DPP gjøre alle innstillingene som du normalt gjør før du bruker JPG, men du har fortrinnet i at du kan bestemme alt dette i bildene i etterkant, Du kan også fikse hvitbalansen og eksponeringen mye enklere.

 

Anbefaler deg og oppdatere programmene hos Canon, du burde også registrere kameraet hos Canon for da har du tilgang på opplæringsvodeoer etc. fra Canon Norge.

 

Oppdatering av software/hardware.

 

Canon learningcenter.

 

Canon youtube.

 

Les også det utrolig bra guiden "lukker, blender, iso og sånt".

 

Hvis du vil ha bedre kontroll over kameraet anbefaler jeg og lese dette innlegget jeg skrev for en stund siden angående og bruke et fokuspunkt.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Vil legge til at Zoombrowser er det programmet du kan se uredigert video fra kamera uten å åpne videoen i et annet redigerings program.

 

DPP er også et utmerket album program for å holde styr på bildene og er letter og bedre å printe fra enn Photoshop (ihvertfall med Canon printer).

 

Digital Photo Professional Tutorial Videos (v3.8 - 3.11)

Endret av arthon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...