Gå til innhold

Har penger tilgode hos SAS


vetle666

Anbefalte innlegg

Hei. Tidligere i høst var jeg ute å reiste med SAS. Jeg skulle til Spania, men flyet mitt var overbooket så jeg takket ja til å ta neste fly-morgenen etter. Som kompensasjon fikk jeg hotellovernatting, lunsj, middag, frokost og gavekort på snacks. I tillegg fikk jeg et tilgodekort på 6000 kroner på en ny reise hos SAS. Jeg har valget om å ta det gavekortet ut i penger, men da får jeg bare 3000.

 

Jeg har tenkt å bruke dette gavekortet på en ekstra ferie over jul en gang, men nå vet jeg ikke om jeg bør ta sjansen på det? Med tanke på Sas sin økonomiske situasjon så bør jeg vel kanskje cashe ut så fort som mulig? For om de går konkurs så har jeg vel ingen mulighet til å ta ut de pengene, eller?

 

Noen tanker rundt problemstillingen?

 

Vetle

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dersom de tas under konkursbehandling i morgen får du uansett ingenting (det vil si, du har en alminnelig konkursfordring, som sjeldent er stort verdt), så du rekker jo ikke å cashe ut. Dersom de får til sparepakkene så får de jo så vidt jeg vet en kredittlimit som skal vare noen måneder i alle fall.

 

Jeg ville nok cashet ut om jeg kunne. Evt ville jeg vurdert å reise veldig, veldig snart.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...