Gå til innhold

Bærbar spill-pc til under 10 000 kr.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har gode erfaringer selv derfra, men har ikke handlett veldig mye når sant skal være sagt. Men jeg har til gode med å høre en kunde som har klaget på noe som ikke har ordnet se

 

Edit: Dette er også Åmli's største bedrift og "livsnerven" i bygda Åmli, jeg tror dette gjør at folk som jobber der blir litt mere beviste på sitt rykte da de ikke har noe alternativt bortsett fra å flytte vist multicom skulle gå over ende.

Endret av Ruarcs
Lenke til kommentar

Takker for info Ruarcs :)

 

Jeg spurte Multicom hvilken SSD som følger med, og fikk dette i svar:

" Hei,

Da dette ikke spesifisert med modell i teksten vil det være litt forskjellig.

Det vil være en SSD på 120GB, trolig Intel."

 

Uansett er vel 120 GB SSD til 646,- ganske bra?

 

Tenker at jeg også skal få tak i en ekstern HDD 500 -> 1000 GB er sikkert nok?

 

Og tenker tanken på å skaffe meg en gamermus. Det som er viktig er at den ikke er for stor, liker å kunne hvile håndleddet på bordet for bedre støtte. Dette er meget vanskelig med en gamermus som "fyller opp" hele hånden. noen tips?

Lenke til kommentar

http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=761699

 

Jeg har en tilsvarende i 17.3 og er meget fornøyd. Solid, utrolig bra vifter. Gtx 670 kortet er jeg overrasket over hvor godt det presterer. Skjermen er helt overlegent god, kontrasten er svært god. Overklokker man skjermkortet og skjermkortminnet kan man spille bf3 i 19201080 med high instillinger helt fint :)

 

Edit: Så den hadde gtx660 kortet. Det er ikke så mye svakere, ca 10-11%

Endret av Mammakamelen
Lenke til kommentar

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=761555

 

Maskinen er stor og tung, men har til gjengeld en helt syk vifte løsning som gjør at pcen din aldri blir for varm selv om du sitter i sengen og har pcen dekket i dyna..

 

Jeg har selv lillebroren til lillebroren til den pcen og er SUPER fornøyd. Den drar i dag alle spil på grei kvalitet. Denne jeg har linket til deg har sikkert 4-5 ganger bedre spec enn min igjen så her får du vanvitig mye for pengene!

Det finnes også 2 hardisk slots i denne, så du kan sette inn en SSD når du ønsker det. (anbefaler dette på det sterkeste)

Anbefaler også win8 for deg som er gamer. Jeg oppgraderte og merket en merkbar oppgradering når jeg spiller + at maskinen min er mye raksere enn med win7

Lenke til kommentar

Vist du leser så er det tilsvarendes hendelser hos alle, men la du merke til at multicom faktisk fikk skryt av forbrukerrådet? hehe

 

Det de fikk skryt for var jo at de hadde det juridiske på stell... Er liksom ikke bare det som er interessant :p

 

http://www.komplett....aspx?sku=761555

Maskinen er stor og tung, men har til gjengeld en helt syk vifte løsning som gjør at pcen din aldri blir for varm selv om du sitter i sengen og har pcen dekket i dyna..

Jeg har selv lillebroren til lillebroren til den pcen og er SUPER fornøyd. Den drar i dag alle spil på grei kvalitet. Denne jeg har linket til deg har sikkert 4-5 ganger bedre spec enn min igjen så her får du vanvitig mye for pengene!

Det finnes også 2 hardisk slots i denne, så du kan sette inn en SSD når du ønsker det. (anbefaler dette på det sterkeste)

Anbefaler også win8 for deg som er gamer. Jeg oppgraderte og merket en merkbar oppgradering når jeg spiller + at maskinen min er mye raksere enn med win7

 

Som han andre sier, så er denne PCen "dårligere" enn Multicom sin + dyrere. I tillegg er den, som du sier, tung. Jeg skal bære den på hverdager. Den veier jo nesten 2 kg (1.8) mer !

Lenke til kommentar

Det de fikk skryt for var jo at de hadde det juridiske på stell... Er liksom ikke bare det som er interessant :p

 

 

 

Som han andre sier, så er denne PCen "dårligere" enn Multicom sin + dyrere. I tillegg er den, som du sier, tung. Jeg skal bære den på hverdager. Den veier jo nesten 2 kg (1.8) mer !

 

Hehe, er det ikke? Pluss pris? Det at de har det juridiske på plass betyr at du får de rettighetene du har krav på, og angående hvor ofte det blir rma er lotto uannsett. Samme sak om du bestiller hos komplet eller multicom, det kommer nok mere ann på produsenten. ;-)

Endret av Ruarcs
Lenke til kommentar

http://www.komplett....aspx?sku=761555

 

Maskinen er stor og tung, men har til gjengeld en helt syk vifte løsning som gjør at pcen din aldri blir for varm selv om du sitter i sengen og har pcen dekket i dyna..

 

Jeg har selv lillebroren til lillebroren til den pcen og er SUPER fornøyd. Den drar i dag alle spil på grei kvalitet. Denne jeg har linket til deg har sikkert 4-5 ganger bedre spec enn min igjen så her får du vanvitig mye for pengene!

Det finnes også 2 hardisk slots i denne, så du kan sette inn en SSD når du ønsker det. (anbefaler dette på det sterkeste)

Anbefaler også win8 for deg som er gamer. Jeg oppgraderte og merket en merkbar oppgradering når jeg spiller + at maskinen min er mye raksere enn med win7

 

Den har kompisen min, den blir varm til tross for denne vifteløsningen. Den ligger på nesten max på viftene bare du viser den en gif, pluss at den er svakere enn konkurrentene i samme prisklasse.

Lenke til kommentar

merkelig at den gamle versjonen har bedre vifteløsning enn den nye da.. Min blir aldri varm og brukt den til gaming i 1,5 år nå snart..

Men om du skal drasse den bærbare maskinen din med ofte er ikke dette et valg å gå for.

 

Når det kommer til bærbare så er det ikke altid specs sier rett ut hva som er best.. Chipset og byggemetode i bærbare har veldig stor betydning for hvordan den bærbare vil yte..

Asus G serien er spesialisert for gaming og jeg har (og jeg vett om mange andre) veldig gode opplevelser med akkurat denne serien for Asus.

 

Om du skal ha en lett, men grei bærbar så ville jeg gått for multicom maskinen + ssd

SSD er klart det beste du kan oppgradere i en pc

 

Side note: Jeg gikk ifra 3-4 minutter oppstart til 10-20 sekund oppstart når jeg gikk ifra vanlgi harddisk til SSD

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...