Gå til innhold

Jeg lærer norsk nå


Netj

Anbefalte innlegg

Hei, Jeg er en bygenner til norsk.

Jeg læret for 3 måneder siden.Men Jeg gikk ikke på skolen, bare læret av meg selv.

Derfor jeg har ikke mye tiden til bruk norsk i dagliglivet.

Hvis mulig,jeg ønsker å finne noen å kommunisere på norsk her.

Jeg kan lære deg kinesisk i bytte :)

Takk!

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-w7DZlO15

Hei, Jeg er en bygenner til norsk.

Jeg læret for 3 måneder siden.Men Jeg gikk ikke på skolen, bare læret av meg selv.

Derfor jeg har ikke mye tiden til bruk norsk i dagliglivet.

Hvis mulig,jeg ønsker å finne noen å kommunisere på norsk her.

Jeg kan lære deg kinesisk i bytte :)

Takk!

 

Ville kanskje omformulert litt.

 

Hei, jeg har studert norsk i 3 måneder nå.

Jeg går ikke på skole, men lærer på egen hånd. Om det er mulig, ønsker jeg å finne noen å kommunisere på norsk med. Jeg kan lære deg kinesisk i bytte. Takk!

Lenke til kommentar

Ja, Jeg kommer fra Kina, en små byen :)

 

Fin setning det, bare pass på å ikke driv med særskriving. Altså at du skal ikke dele opp ordene. Så skriv "en småby". Også ikke ha småbyen her, det er fordi du skrev en og da blir det et ubestemt ord. Altså når det er: en, et eller ei foran et ord så skal det ikke være en endelse :) Skjønte du hva jeg mente?

 

Ja, Jeg kommer fra Kina, men ikke en storby

 

Ja der klarte du det ;)

Endret av ThaHoward
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Fin setning det, bare pass på å ikke driv med særskriving. Altså at du skal ikke dele opp ordene. Så skriv "en småby". Også ikke ha småbyen her, det er fordi du skrev en og da blir det et ubestemt ord. Altså når det er: en, et eller ei foran et ord så skal det ikke være en endelse :) Skjønte du hva jeg mente?

 

 

 

Ja der klarte du det ;)

 

Så ikke jeg kan bruke : Den småby ?

Lenke til kommentar

Så ikke jeg kan bruke : Den småby ?

 

Nei men hvis det er en spesiell småby du snakker om (bare tenk deg at du peker på den) så sier du: Den småby. Det er fordi Den er en bestemt artikkel og peker da mot en bestemt småby :) Mens når det er en småby, så er det ingen bestemt endelse siden det ikke er noen bestemt småby, men bare en helt tilfeldig småby.

Endret av ThaHoward
Lenke til kommentar

Nei men hvis det er en spesiell småby du snakker om (bare tenk deg at du peker på den) så sier du: Den småby. Det er fordi Den er en bestemt artikkel og peker da mot en bestemt småby :) Mens når det er en småby, så er det ingen bestemt endelse siden det ikke er noen bestemt småby, men bare en helt tilfeldig småby.

Ja, Jeg studer det grammatikk til 'den-denne' nå, derfor jeg kan ikke forstår det :eek:

Så vi kan bruke : den pen småby (tenk deg at du peker på den :xmas: :xmas: )

Lenke til kommentar

Synest du norsk er vanskelig å lære?

Fortell litt om deg selv!

Forst Jeg finne det er ikke så vanskelig å lære, fordi jeg kan snarke engelsk, også læret tysk for nesten 1 år.

Det er likhet.

Men de'en\ei\et' eller '-t\-e\-et' er ikke så lett til huske.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, Jeg studer det grammatikk til 'den-denne' nå, derfor jeg kan ikke forstår det :eek:

Så vi kan bruke : den pen småby (tenk deg at du peker på den :xmas: :xmas: )

 

Kan du engelsk? :) Kan sammenligne det med engelsk hvis du vil ;)

 

nesten, men du må huske at når det er bestemt artikkel (den, det) så vil endelsen på substantivet (ordet) bli det samme som endelsen til artikkelen. Altså hvis det er den så vil substantivet slutte på en og hvis det er det så slutter den på et. Så her blir det den småbyen :) Også blir det den pene småbyen. Bare si fra hvis du ikke skjønner hva jeg mener altså og jeg må komme med en regel eller eksempler :)

Lenke til kommentar

ja, jeg vil gjerne at dere retter mine feil.

retter feilene mine./ retter mine feil.

 

Det finnes selfølgelig mange andre måter å bygge opp setninga på.

Det du endte opp med ble en miks av mye rart.

 

Ja, jeg vil gjerne at dere retter mine feil.

Ja, hvis dere er villige til å rette mine feil hadde jeg funnet det nyttig.

Ja, det ville være til stor hjelp hvis dere retter feilene mine.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...