Gå til innhold

gyldig kvittering fra nettbanken - manglende transaksjoner


Hexafix

Anbefalte innlegg

Hey

 

Jeg bruker e-wallet og i dette tilfellet så har jeg brukt clickandbuy. Jeg brukte vanlig bank overføring til å sette inn penger som normalt tar 3-4 dager til dem er inne på clickandbuy. Nå har jeg venta i 4 uker.

 

Jeg har flere ganger overført penger på samme måten og dobbelt sjekka at alt er riktig flere ganger i ettertid. Dette har jeg gjort i nettbanken.

 

Nå sist, så kom ikke pengene inn på clickandbuy kontoen min, Jeg har rapportert om dette og kan svare på alle spørsmål men jeg vet ikke hvor jeg kan finne en kvittering.

 

Siden dette var en vanlig bank-over-føring som jeg utførte i nettbanken så vet jeg ikke hvor kvitteringa er. Har tatt screenshots som viser at jeg har betalt og jeg bestilte kvitterings oblat som jeg fotografterte og sendte bilde av men de godtar ikke noe av dette som kvittering.

 

Så hvor kan jeg få tak i gyldig kvittering?

 

Har selvfølgelig spurt kundeservice på clickandbuy men de kan ikke gi meg noe svar.

 

Egentlig så har dem alt et register så jeg mener fortsatt at jeg har gitt dem mer enn nok nødvendig informasjon ved å oppgi alle de forespurte detaljene om min betaling.

Endret av Hexafix
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ok, takk... kgår det an å få ordna dette via kundeservice eller må jeg på postbank kontoret da?

 

Gå inn på betalte i nettbanken din,og du vil finne den der,og derfra kan du også huke av for om du vil ha en kvitteringsoblat..til å lime på kvitteringen...koster deg dog en 10;)

Jeg bestilte jo kvitterings oblat i ettertid og tok bilde av den og sendte den i e-post til e-wallet selskapet men det godtok ikke det så jeg vet ikke.
Lenke til kommentar

Du sier postbanken , så antar du har DnB

 

Dagligbank og lån -> Utførte betalinger -> Klikk på "tannhjulet" og velg Se detaljer.

 

Print screen av den er kvittering for at den er utført, du kan evt logge inn i nettbanken på engels (oppe i høyre hjørnet før du logger inn) så får du teksten på engelsk hvis det er nødvending.

 

Eller så kan du jo printe den ut og sende per faks eller brev hvis det er enklere for dem å godta, men en printscreen burde være nok for de fleste til å ihvertfall gjøre en undersøkelse.

 

Hvis det ikke er godt nok, kan du jo høre med kundeservice (dnb sin) om de kan sende deg en, men det er igrunn unødvendig, det finnes en "bedre" kvittering fra clearing systemet til banken(e) med mer detaljer men regner med alle sånne manuelle oppdrag koster penger.

 

Du kan også fremsette en etterspørsel til din bank vedrørende denne betalingen, da den ikke har kommet frem til mottaker, såvidt jeg husker blir du belastet for dette, hvis banken(e) dvs avsender og mottaker bank, har gjort alt korrekt og det er firma som har dårlig kontroll (eller du) , hvis det har skjedd en feil, får du tilbakeført gebyr + beløp/evt beløpet blir fremsendt avhenging av hva du velger.

 

Regner også med du har sjekket at du har betalt til korrekt kontonr og evt brukt korrekt kid nr sånn at det er registrert på deg, regner med et firma bruker ganske automatisert systemer så det er jo rart de ikke finner den. Med forbehold om at jeg ikke har vært borti overnevnte firma så seriøsitet etc kan jeg ikke uttale meg om :)

 

TL;DR: Mas på nevnte firma, send screenshot med detaljer, evt legg ved tidligere kvitteringer som beviselig har gått i orden for verifisering at problemet er på deres side.

Lenke til kommentar

Du sier postbanken , så antar du har DnB

 

Dagligbank og lån -> Utførte betalinger -> Klikk på "tannhjulet" og velg Se detaljer.

 

Print screen av den er kvittering for at den er utført, du kan evt logge inn i nettbanken på engels (oppe i høyre hjørnet før du logger inn) så får du teksten på engelsk hvis det er nødvending.

 

Eller så kan du jo printe den ut og sende per faks eller brev hvis det er enklere for dem å godta, men en printscreen burde være nok for de fleste til å ihvertfall gjøre en undersøkelse.

 

Hvis det ikke er godt nok, kan du jo høre med kundeservice (dnb sin) om de kan sende deg en, men det er igrunn unødvendig, det finnes en "bedre" kvittering fra clearing systemet til banken(e) med mer detaljer men regner med alle sånne manuelle oppdrag koster penger.

 

Du kan også fremsette en etterspørsel til din bank vedrørende denne betalingen, da den ikke har kommet frem til mottaker, såvidt jeg husker blir du belastet for dette, hvis banken(e) dvs avsender og mottaker bank, har gjort alt korrekt og det er firma som har dårlig kontroll (eller du) , hvis det har skjedd en feil, får du tilbakeført gebyr + beløp/evt beløpet blir fremsendt avhenging av hva du velger.

 

Regner også med du har sjekket at du har betalt til korrekt kontonr og evt brukt korrekt kid nr sånn at det er registrert på deg, regner med et firma bruker ganske automatisert systemer så det er jo rart de ikke finner den. Med forbehold om at jeg ikke har vært borti overnevnte firma så seriøsitet etc kan jeg ikke uttale meg om :)

 

TL;DR: Mas på nevnte firma, send screenshot med detaljer, evt legg ved tidligere kvitteringer som beviselig har gått i orden for verifisering at problemet er på deres side.

Tusen takk, nå ser jeg endelig et lys i tunnelen men jeg har så mye å bedrive tiden med at jeg skal følge opp dette litt senere. Jeg har jo andre planer som gjør at tiden blir knapp men jeg har jo proøvd å spørre om dette. Jeg får ikke svar på generelle spørsmål. Det eneste er bare at informasjonen som jeg viser til ikke er gyldig og jeg vet jo at jeg har gjort alt riktig. Har gjort dette flere ganger før, altså gjort denne betalingen men nå har det skjedd noe som er galt.

 

Men takk for skikkelig svar!

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Har endelig fått somla meg til dette... Har forsøkt å sende bilder av kvitteringsoblaten uten at det ble godtatt.

 

Dette er et så lite beløp at det er av liten betydning men det er ikke noej eg bare vil miste og da er det fint om dette fungerer.

 

Jeg har ikke sendt kopi av denne kvitteringen før og jeg gjorde det for 2 døgn siden i skrivende stund slik at jeg håper på en rask saksgang og håper at jeg slipper å måtte vente i flere uker men at det ikke tar lang tid og det bør ikke være for sent.

 

Dersom jeg ikke får pengene så skal jeg gå til politiet for det er jo tyveri uansett hvor lite beløpet er.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...