Gå til innhold

Velge ny Ultrabook - vanskelig å velge


Anbefalte innlegg

Leser og lesermtil man blir grønn, mine 4 kandidater er på mange måter like med unntak av en som skiller seg ut litt på OS og pris.

Men litt hjelp i fra den emene hop hadde blitt verdsatt, da jeg IKKE greier å bestemme meg.

 

Kandidatene er:

Acer Aspira S7 i7, 256gb ssd, 4gb ram, 1920x1080

Asus Zenbook UX32VD i7, 500gb + ssd, 4gb ramdedikert skjermkort 1920x1080

Samsung N900X3C i5, 256gb ssd, 4gb ram, 1600x900

Macbook Pro 13" Retina i5, 128gb ssd, 8gb ram 2560x1600

 

Alle har vel sine fordeler og ulemper, men prosessormessig er jeg usikker på om det er best med en stor to-kjerner eller en grei firekjerner?

Uansett, kjør på :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil anbefale deg å ligge unna i7 på bærbar pc (strømforbruk/varmeutvikling). Velg en pc med i5.

 

Asus er et populært mærke med stor salgsvekst, dette er det en grunn til. Med Acer er det motsatt, det er det også en grunn til.

 

Hva med en Asus Zenbook UX32VD med i5?

 

Edit: Så ikke at den har lav skjermoppløsning.

Endret av mobile999
Lenke til kommentar

Får vel UX32VD med FullHD og tror eg.

 

Litt sugen på Mac OS også, men har ikke noe erfaring med dette med annet enn fra Ipad. Men dette er vel to leire som på en måte aldri vil bli enig med hverandre.

 

Men du har vel kanskje et poeng der at jo større prosessor jo mer varmeutvikling og det har vel kanskje ikke bruk for på en pc av dette kaliberet.

Lenke til kommentar

Jeg er avhengig at det er en hendig laptop som jeg kan slenge i sekken og kiloene er gull verdt pga reising med jobben.

 

Men la oss si at vi jeg luker ut Acer, men da står vi igjen med Samsung og Asus, har ikke glemt Mac. Så må jeg innrømme at jeg er en smuuule opptatt av design også.

Lenke til kommentar

Har så mange mange preferansa sjølv på ultrabooks el. lignande no for tida.

-Fulld HD IPS->11"-13,3" Display(ved 11" kan gå til HD+)->Batteritid->1Gbits LAN->CPU A8-4555m/i5-2435 eller bedre->Anti-theft innebygget->Touch->Ok lyd->Bluetooth 4.0->Design->Win8(kan være greitt å slippe oppgradering dillet)

 

Vil tro det er enda meir potensialet i FullHD på 13,3" da man enda ser begrenset utvalg. Men for min del vil eg ikkje vente altfor lenge heller.

 

Også er det at man veit det kommer muligens tidligt neste år ein CPU fra intel med brukbar oppgradering i henhold til ultrabook modellene(haswell).

 

Der med lyse felt er må ha, og mørkest bare kjekt å ha ting som skiller forskjellige merker/modeller om det skulle stå mellom dei valga.

 

Kjenner meg igjen i poster ovenfor, når eg finner en ultrabook med alle krav tilfredstilt, har den for kraftig CPU;), løsninga kan være å underklokke om muligt. Også har ingen interesse å betale 14k+ bare fordi den har innebygget svær SSD, siden eg veit eg får som regel bedre med å kjøpe det separert sjølv. Det burde bli slutt på å booste prisene p.g.a. SSD stemplet, da prisane på SSD er nå betydeligt lavere enn tidligare.

Endret av dolten
Lenke til kommentar

Er i7 egentlig så ille på en Ultrabook hvis man ikke presser den litt, med at man enten spiller eller jobber med tyngre oppgaver?

Eller vil den generelt avgi såpass mye varme at det blir ubehagelig for håndleddene?

 

Men jeg heller veldig veldig mot Samsungen, men dere som er svorne mot Asus hva er det som gjør dette?

Lenke til kommentar

Hvis jeg nå skulle handle Asus zenbook ux32 så vil jeg bytte ut HDD med SSD med ein einaste gong. Men hvordan gjør man det sånn rent praktisk (fysisk bytting på laptopen er grei skuring), med tanke på å få flytta OS over på den nye harddisken på en grei og ikke så altfor kranglete måte?

Lenke til kommentar

usb kabinett og transfere over. Da kan du bruke den som ekstern senere.

 

Jeg vil bare påpeke at med Macen er du ikke låst til Mac OS; og kan godt bruke win7/8 på den også.

ux32 er en veldig fin maskin også, skjermen er toppklasse for å være ultrabook, eneste minus er keyboardet som flere tester påpeker kan gi litt etter etter bruk.

 

MacBooken og ux32 er vel eneste som gir deg IPS skjerm.

Lenke til kommentar

Corsair SSDene er ikke akkurat kjent for stabilitet

 

Njah, vil seie meg enig når eg kjøpte force3 disk når dei først kom ut for 1,5år siden. Men etter firmware oppdatering kort tid etter eg kjøpte, vel 1-2måneder var det ingen problem med Force 3 serien. Dei problem eg hadde var mest den dvalemodus problemet, ikkje ustabilitet.

 

Kjøpte seinare ein Force3 til Kona's pc, og den hadde allerede den firmwaren som eg hadde oppdatert til. Vil kunne seie Force 3 serien har kjørt stabilt gjennom mange forskjellige pc oppsett på intel/amd.

 

Men som sagt dette var eit eksempel på kjapp og grei løsning for å bytte din HDD til SSD i bærbare for den som ikkje har allverdens tid eller kunnskap.

 

Kjapt søk fant eg ein for Kingston også: http://www.komplett....=641085#reviews

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...