Gå til innhold

[Løst] Får ikke rett hastighet på minne


dag128

Anbefalte innlegg

Hei. Har kjøpt ny pc som jeg nå har satt sammen, men får ikke minnet opp på 1866 mhz. Minne er av typen Corsair Dominator 1866mhz platinum, hovedkortet er ett gigabyte 990fxa-ud7 og cpu er en amd fx-8350. Alle enhetene skal støtte denne hastigheten så hvorfor kræsjer maskina på alt over 1600mhz? Hjelp?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er der de står nå, og har gjort hele veien. Det som er merket som spor 1 og 2 på hovedkortet. Fra cpu socket er det merket 4-2-3-1. Og de står på 1 og 2. Må det overklokkes for og få dette til? eller er det "egentlig" støtta fra produsentenes side? Står jo på gigabyte sine sider at det støtter opp til 1866, + 2000 oc, og på amd sine sider at den støtter opp til 1866.

Lenke til kommentar

Jeg hadde nylig det samme problemet, men med annet minne og hovedkort. Minnebrikkene var beregnet for Intel og hovedkortet for AMD klarte ikke å lese XMP-profilen automatisk. Løsningen min var å manuelt sette volt, hastighet og timing for minnet i BIOS. Dette fant jeg på hjemmesiden til produsenten av minnet. Prøv disse verdiene for ditt minne:

 

Tested voltage: 1,5v

Tested speed: 1866MHz

Tested latency: 9-10-9-27

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...