Blacksheep Skrevet 8. september 2003 Skrevet 8. september 2003 Er eier av et P4C800-D Dette kortet har totalt 4 s-ata porter hvor 2 er koblet opp mot SB og 2 mot Promise Raid kontroller. Det jeg lurer på er om dette kan brukes samtidig altså 4* S-ata. og evt går dette på bekostning av ata100 neste spørsmål er da, på Promisekontrolleren : MÅ diskene som tilkobles her være i Raid ? For å benytte seg av S-ata til SB trenger man ikke drivere for at de skal detekteres, men gjør man det om man benytter Promisekontrolleren Situasjonen er den at jeg ønsker å skaffe meg 2stk S-ata disker i tillegg til at jeg har en fra før men ønsker ikke å koble disse i raid.
Simen1 Skrevet 8. september 2003 Skrevet 8. september 2003 Det skal fint gå an å bruke alle disk-plassene samtidig. (4 SATA disker + 6(?) PATA disker) Du MÅ ikke kjøre de i RAID hvis du ikke vil. (Mulig du må enable noen Promise-kontrolleren i bios først)
Betroz Skrevet 8. september 2003 Skrevet 8. september 2003 Du trenger : Intel® Chipset Software Installation Utility ftp://aiedownload.intel.com/df-support/64...infinst_enu.exe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå