Gå til innhold

Nytt kabinett


Anbefalte innlegg

Hei.

 

 

Jeg planlegger å kjøpe et nytt kabinett, og vil gjerne ha noen anbefalinger og erfaringer.

 

 

Jeg vil gjerne ha et stillegående og stilrent kabinett. Min tid med glorete, lysende kabinetter er forbi. Litt kvalitetsfølelse og enkle løsninger skader deffinitivt ikke. Prismessig vil jeg helst at det ikke ligger over 1300 kroner.

 

 

Har dere noen erfaringer/anbefalinger å dele? Mine to heteste kandidater er Corsair Obsidian 550D og Fractal Design Define R4.

 

Takker!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har selv et R4, og er kjempefornøyd.

Jeg har puttet en ekstra 140mm fractal vifte i front og temeraturene er kjempe bra.

Jeg også fjernet ene HD rammen, da har jeg fortsatt plass til 3x 2.5 2x 5.25 og 2x SSD,

fordelen er da at ene viften blåser luft rett på skjermkortet.

Lenke til kommentar

Jeg har selv et R4, og er kjempefornøyd.

Jeg har puttet en ekstra 140mm fractal vifte i front og temeraturene er kjempe bra.

Jeg også fjernet ene HD rammen, da har jeg fortsatt plass til 3x 2.5 2x 5.25 og 2x SSD,

fordelen er da at ene viften blåser luft rett på skjermkortet.

 

Jeg tenkte også eventuelt å gjøre det med viftene og rammen. Påvirket det tempeaturene merkbart?

Lenke til kommentar

Jeg gjorde desverre ikke noen målinger på dette før jeg fjerna den, men luftflyten er da ublokkert fra viftene.

 

Det eneste minuset som endel reviews peker på et at døra bare åpner en vei.

I tillegg er festingen av SSD på bakplaten noe klumsete og SSD må festes på før hovedkortet.

Derfor har jeg festet mine to SSDer i ene 3.5 tommers brønnen ved hjelp av en brakett og har 2x HDD og 2x SSD tilsammen i de tre brønnene i den nederste ramma.

Hvis ønskelig kan jeg slenge opp et bilde av dette.

 

Ellers må jeg si at det er en veldig god kvalitetsfølelse på hele kabinettet, og det er ganske støydempet

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Jeg har selv et R4, og er kjempefornøyd.

Jeg har puttet en ekstra 140mm fractal vifte i front og temeraturene er kjempe bra.

 

Hei, kan du gi en link til hvor jeg kan kjøpe en slik vifte, eller to? Er det bare hos produsenten det kan kjøpes, eller kan deg også kjøpes f.eks på dustin?

Lenke til kommentar

Hei, kan du gi en link til hvor jeg kan kjøpe en slik vifte, eller to? Er det bare hos produsenten det kan kjøpes, eller kan deg også kjøpes f.eks på dustin?

 

Du finner Fractal Design Silent Series 140mm og Fractal Design Silent Series R2 140mm på Prisguide.

https://prisguiden.no/produkt/fractal-design-silent-series-140mm-106215

https://prisguiden.no/produkt/fractal-design-silent-series-r2-140mm-168339

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...