Gå til innhold

Opgradering av 5 år gammel PC


Anbefalte innlegg

Jeg har en PC som begynner å bli gammel. Jeg ønsker å opgradere til dagens standard.

 

Jeg skal bytte ut:

ASUS GeForce 9800GT

Intel Core 2 Quad Q6600 2.4GHz

Mushkin DDR2 4096MB enhanced Memory

Asus P5N-E SLI nForce-650i SLI 775

 

 

Jeg har og håper å beholde følgende:

Kabinett: Antec Performance One P182

Strømforsyning: GIGABYTE ODIN Pro_800W m/Kabler

CD/DVD rom/brenner: Optiarc / NEC DVD-brenner AD-7173 sort

Multikortleser 3.5" USB2 sort

Masse harddisker

 

Er dette kabinettet stort nok for nytt hovedkort?

Er denne strømforsyningen nok?

Trenger jeg blu-ray leser? Vil spill plutselig kreve dette?

Burde jeg ha en SSD harddisk eller liknende?

 

 

La meg starte med å si jeg skal ha Nvidia GPU uansett siden har dårlig erfaring med Radeon. Jeg vil også ha single card ettersom jeg liker å spille i windowed mode så ønsker ikke SLI/Crossfire (virker ikke i windowed mode).

 

Jeg liker disse "opgraderings pakkene" på komplett. Har sett på en del av disse. Har sett mye på denne i5-3570 - 16GB RAM - GTX 670 ettersom den er både billig, på tilbud og har "like bra" (mer ram til og med) deler som storebror pakken

 

 

Jeg pleier å lese på tomshardware men finner ikke all informasjon jeg trenger der og har ikke akkurat helt peiling. Hvorfor er f.eks. ikke i7-3770K mye bedre enn i5-3570K (merk at det er i7-3770K her og bare i7-3770 på komplett)?

 

Har også funnet lite informasjon om GTX 670 på sider som tomshardware, er dette gammelt? Er det bra?

Hvilket Nvidia grafikk kort vil dere anbefale?

 

PS: Trenger ikke det sykeste, bare det som er "bra og ikke overpriset". En PC som takler spill i sånn 5 år fremover. Skal f.eks. ikke ha noe GTX 690 som koster 7500kr.

 

Er nesten helt sikker på at jeg går for i5-3570 - 16GB RAM - GTX 670 trenger bare bekreftelse på at jeg ikke gjør et dårlig kjøp eller det vil ha problemer med gamle deler jeg beholder.

 

Takker for all hjelp :)

Endret av ToTTy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den pakka som du linker til på slutten av posten din til 5595,- vil jeg si er et trygt og godt kjøp som du garantert vil bli fornøyd med :) Jeg vil også sterkt anbefale å skaffe en SSD på 128 GB eller mer hvis budsjettet tillater det, SSD er en investering som forbedrer brukeropplevelsen betraktelig, du vil aldri angre på en sånn investering.

Lenke til kommentar

SSD gjør bare alt rasker, er opp til deg om du vil ha det, AMD kort er blitt bedre, og billigere enn Nvidia i det siste, anbefaler deg å sjekke reviews ol...

i5 er like god som i7 i spill ;) Du trenger ikke BluRay leser ;)

Du kan beholde alt, så lenge det bruker SATA, men hvor store er diskene?

Min anbefaling:

CPU: i5 3570K

SSD: Samsung 830 128/256GB

RAM: 2x8GB 1600MHz RAM

HK: Asus Z77 Deluxe

GPU: AMD 7970

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...