Gå til innhold

BK: Fredriksten festning

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde det enda vært like varmt som det ser ut som :)

Liker måten du har brukt porten som innramming; fornuftig med vignettering for å dempe veggen rundt portåpningen.

Har du prøvd å bekjære tettere?

Skrevet

Varmt og godt lys, og bruken av porten som innramming er klassisk men fungerer godt for det. Støyen er ikke til sjenanse før i fullstørrelse, så til "vanlig" bruk går det greit.

Eneste jeg har å sette fingeren på, er at bildet føles litt skjevt. Heller litt mot venstre, så litt rotering mot høyre hadde nok ikke skadet.

Skrevet

Utrolig flott motiv :thumbup:

Tusen takk :) Har sett så mange fine reisebilder her på Akam. Men det er ikke alltid man må reise så langt. Festningen er spennende - tok noen bilder der og, men må nok dit en annen gang og prøve på nytt :)
Skrevet (endret)

Hadde det enda vært like varmt som det ser ut som :)

Liker måten du har brukt porten som innramming; fornuftig med vignettering for å dempe veggen rundt portåpningen.

Har du prøvd å bekjære tettere?

Tusen takk :) Har prøvd å beskjære - men vet ikke helt om jeg skal ta venstre eller høyre side i og med vinkelen går fra venstre og lyset kommer inn i høyre - litt mismatch her.

Vi var egentlig ferdig, og på vei hjem - da dette bare dukket opp. Det var et lys og en stemning. Men så er det de berømte sekundene,,,, var litt for treg. Det var lyset og stemningen jeg prøvde å fange - noe som ble borte ved å bevege seg en halv meter lenger mot høyre. Prøvde i tillegg å utnytte linjene i husrekken til venstre. Legger ved et beskåret bilde - ble bedre det :)

Endret av Jentungen 1
Skrevet

Varmt og godt lys, og bruken av porten som innramming er klassisk men fungerer godt for det. Støyen er ikke til sjenanse før i fullstørrelse, så til "vanlig" bruk går det greit.

Eneste jeg har å sette fingeren på, er at bildet føles litt skjevt. Heller litt mot venstre, så litt rotering mot høyre hadde nok ikke skadet.

Tusen takk :) Prøver å rette opp. Lyset er nok litt for kraftig. Og stemningen som fikk oss til å stoppe ble litt borte. Tar med meg det dere sier alle sammen :)
Skrevet

Tusen takk :) Har prøvd å beskjære - men vet ikke helt om jeg skal ta venstre eller høyre side i og med vinkelen går fra venstre og lyset kommer inn i høyre - litt mismatch her.

Vi var egentlig ferdig, og på vei hjem - da dette bare dukket opp. Det var et lys og en stemning. Men så er det de berømte sekundene,,,, var litt for treg. Det var lyset og stemningen jeg prøvde å fange - noe som ble borte ved å bevege seg en halv meter lenger mot høyre. Prøvde i tillegg å utnytte linjene i husrekken til venstre. Legger ved et beskåret bilde - ble bedre det :)

Jeg tenkte meg enda mer drastisk - gått over til 1:1 eller 7:6 formatet.

Du er ikke alene om det å misse øyeblikket :) Synes allikevel at du fikk formidlet mye stemning i bildet.

Skrevet (endret)

Takk igjen Tomsi42 :) Skal gjøre som du sier.

Og er det noe jeg har skjønt - men ikke lært helt ennå, er at når øyeblikket er der så skal en stoppe akkurat der en er, på sekundet, ikke et eneste skritt til - og håpe på det beste. :)

Endret av Jentungen 1
Skrevet

Kjempefint, J1 :)

Takker J2, er jo medskyldig du :)

Stilig! veldig flott efekt.

Tusen takk Fotopoulsen :)

Flott motiv i en spennende innramming - likte det!!

Flott motiv i en spennende innramming - likte det!!

Tusen takk Thorild :)
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...