Gå til innhold

Deling av internett med naboen.. Problem.


Anbefalte innlegg

Hei!

 

 

Vi har en D-Link Dir-655 trådløs ruter.

Denne ruteren bruker vi de trådløse signalene på alle datamaskinene i huset , utenom kabel til 2 maskiner og 1 PS3.

 

Så det er 1-2 uttak som er ledig, det bruker vi til en kabel som går fra vår ruter til onkelen min sin. Her får han nett fra oss via kabel med en sånn her:

 

http://t1.gstatic.co...uBNwBPww5SWYo36

 

Så han får kabelen vår plugget i den, og en kabel til sin datamaskin. Fra denne boksen deler vi nett med enda en husstand. Han får kabel fra denne boksen og til seg. Her kommer problemet..

 

Når min far har den bærbare datamaskinen skrudd av i vårt hus (sentralen,hehe) får ikke den sistnevnte husstanden internett.. Det som er rart er at det ikke er noe problemer med den første onkelen min vi deler med, men det er problemer med den siste husstanden når min far har datamaskinen avskrudd. Så far skrur på datamaskinen, får den sistnevnte internett.

 

Rotete forklart, så er det noe som er uklart så spørr i vei!

Endret av MeBerg
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilken modell er det du lenker til? Bildet ditt er av så lav kvalitet at det ikke er mulig å se hva det er.

 

Hvor bruker far din å ha sin pc koblet til Internett?

Modellen var et eksempel. Jeg husker ikke hva den heter, men det kan jeg finne ut om litt.

 

Faren min har den bærbare datamaskinen tilkoblet det trådløse nettet hjemme hos oss, så når han lukker den ringer naboen og sier at han har fri for Internett :(

Endret av MeBerg
Lenke til kommentar

Det va nån litt artige symptoma :)

Dersom dere bruker en router hos nabo/onkel så bør dere bytte den ut med en vanlig svitsj.

Det ser ut som om dere har seriekobla tre routera, det jo lite lurt, da blir det jo nat på nat på nat, tror det går veldig treigt hos siste nabo.

 

Det eg først vil anbefale e jo å bytte routeran hos onkelen og hos siste nabo, det er nok med èn route, hos de som har internettlinja.

Men det at den siste naboen mister internett når en bærbarpc i første hus slås av, må jo bare være feil i feilsøk.

Kan jo kanskje være at den bærbarepc'en koble opp internett med PPPoE

 

Jeg anbefaler å få bort routernene, trådløst kan den siste få med en AccessPoint, ikkje en trådløsruter

Endret av BroncoBuster
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...