EmanuelAndersen Skrevet 6. november 2012 Rapporter Del Skrevet 6. november 2012 Hei! Bare lurte på en ting. Hvis jeg skal få en bedre toppfart, så må jeg vel dreve mopeden opp. Er det riktig Lenke til kommentar
MysilBergsprekken92 Skrevet 6. november 2012 Rapporter Del Skrevet 6. november 2012 Mye du kan gjøre for å få bedre toppfart. Det første jeg ville gjort er å fjerne eventuelle plomber og turtall sperrer. Deretter ville jeg montert effektanlegg og byttet dyse. Drev om både foran og bak, større drev foran og mindre drev bak enn det du har nå. Et power filter kan også få fart på sakene. Sjekk toppfarten din når dette er gjort. Faller det ikke i smak så bytt til 70 kubikk sylinder. De tingene som jeg har nevnt nå var det jeg gjorde med min derbi senda xtreme når jeg kjørte moped for 4 år siden. Hadde vel en toppfart på 120-130 på flata, veldig bra akselerasjon også Tenkte også jeg bare skulle nevne at du får 4000 kr i bot, avskilting, visning av sykkel og 2 prikker på førerkortet hvis du blir tatt. Lykke til. Lenke til kommentar
EmanuelAndersen Skrevet 6. november 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 6. november 2012 Mye du kan gjøre for å få bedre toppfart. Det første jeg ville gjort er å fjerne eventuelle plomber og turtall sperrer. Deretter ville jeg montert effektanlegg og byttet dyse. Drev om både foran og bak, større drev foran og mindre drev bak enn det du har nå. Et power filter kan også få fart på sakene. Sjekk toppfarten din når dette er gjort. Faller det ikke i smak så bytt til 70 kubikk sylinder. De tingene som jeg har nevnt nå var det jeg gjorde med min derbi senda xtreme når jeg kjørte moped for 4 år siden. Hadde vel en toppfart på 120-130 på flata, veldig bra akselerasjon også Tenkte også jeg bare skulle nevne at du får 4000 kr i bot, avskilting, visning av sykkel og 2 prikker på førerkortet hvis du blir tatt. Lykke til. Hjertlig takk for hjelpen ! Lenke til kommentar
EmanuelAndersen Skrevet 6. november 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 6. november 2012 Kjører for øyeblikket med en effektpotte. Men tror kanskje det sitter en plombe i forgasseren. Er det noe jeg bør fjærne ? Lenke til kommentar
MysilBergsprekken92 Skrevet 7. november 2012 Rapporter Del Skrevet 7. november 2012 Kjører for øyeblikket med en effektpotte. Men tror kanskje det sitter en plombe i forgasseren. Er det noe jeg bør fjærne ? Alt av plomber bør fjernes, jeg hadde en turtallsperre. Formet som en boks. Klippet begge ledningene på hver ende, fjernet boksen og koblet sammen ledningene igjen. Funka fjell Bytter du ut orginalpotta med en effektpotte så forsvinner plomba i potta også, da slipper du å borre den bort Lenke til kommentar
EmanuelAndersen Skrevet 7. november 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 7. november 2012 (endret) Alt av plomber bør fjernes, jeg hadde en turtallsperre. Formet som en boks. Klippet begge ledningene på hver ende, fjernet boksen og koblet sammen ledningene igjen. Funka fjell Bytter du ut orginalpotta med en effektpotte så forsvinner plomba i potta også, da slipper du å borre den bort Takk, men hvis jeg fjerner plomba i forgasseren, er det behov for å dyse opp da ? Endret 7. november 2012 av EmanuelAndersen Lenke til kommentar
MysilBergsprekken92 Skrevet 7. november 2012 Rapporter Del Skrevet 7. november 2012 Takk, men hvis jeg fjerner plomba i forgasseren, er det behov for å dyse opp da ? Skal ikke være det, behovet for å dyse opp kommer først etter at du har begynt å trimme sykkelen ganske heftig og motoren ikke får den bensinen den skal ha med orginaldysa Lenke til kommentar
Kampsport Skrevet 23. desember 2012 Rapporter Del Skrevet 23. desember 2012 Drevingen gjør jo om mopeden skal ha raskere aks. eller toppfart. Hadde jeg vært deg hadde jeg drevet til aks. og fjerna turtallsperra og plumbering i effektanlegget. Da skal mopeden går alt fra 70-90. Dette er fort nok. Skal du har blodtrim så må en del annet også gjøres. Lenke til kommentar
Marinius Skrevet 1. januar 2013 Rapporter Del Skrevet 1. januar 2013 Fjerning av plomber gjør at den går bedre og vil derfor trenge mer bensin. Dyse opp er nødvendig for å ikke risikere varmeskjæring og andre feil. Lenke til kommentar
MysilBergsprekken92 Skrevet 2. januar 2013 Rapporter Del Skrevet 2. januar 2013 Fjerning av plomber gjør at den går bedre og vil derfor trenge mer bensin. Dyse opp er nødvendig for å ikke risikere varmeskjæring og andre feil. Også viktig å vite at du ikke dyser opp for mye ellers så vil forgasseren drukne i bensin og du får ikke den effekten du ønsker Lenke til kommentar
Marinius Skrevet 2. januar 2013 Rapporter Del Skrevet 2. januar 2013 Også viktig å vite at du ikke dyser opp for mye ellers så vil forgasseren drukne i bensin og du får ikke den effekten du ønsker Det må du jo selvfølgelig stille forgasseren etter Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå