toringar Skrevet 7. september 2003 Skrevet 7. september 2003 Har nettverk mellom to PC med en SMC svitch. 100Mbps Når jeg overfører filer i mellom maskinene så er ikke hastigheten på mer en 20% (ser dette i Oppgavebehandlingen WINXP). CPU jobber på 80% har en XP 1700. Hva kan dette komme av?
agvg Skrevet 7. september 2003 Skrevet 7. september 2003 Har nettverk mellom to PC med en SMC svitch. 100MbpsNår jeg overfører filer i mellom maskinene så er ikke hastigheten på mer en 20% (ser dette i Oppgavebehandlingen WINXP). CPU jobber på 80% har en XP 1700. Hva kan dette komme av? Sjekk om du har nyeste driver til nettkort og hovedkort samt at kabelen er OK.
rwu Skrevet 7. september 2003 Skrevet 7. september 2003 bruker du adressen servershare eller har du koblet til nettverksstasjon? kobler du til nettverksstasjon vil du kunne oppnå raskere overføring, da du slipper autorisering av hver pakke. Du kan også prøve å installere en ftp-server på den ene maskinen, for så å sjekke hastigheten. Når jeg bruker microsoft networking ligger hatigheten på rundt 25-30%, mens ftp-overføring ligger på 85-95% prøv også å bytte nettverkskabler...
toringar Skrevet 7. september 2003 Forfatter Skrevet 7. september 2003 Bruker nettverkstasjon..men ikke FTP
echo221 Skrevet 7. september 2003 Skrevet 7. september 2003 Husker at jeg oppdaterte driverene mine en gang, det fikk mye fortere som det egentlig skulle. Hvordan setter man opp FTP server?
huf Skrevet 7. september 2003 Skrevet 7. september 2003 Bruk programmet G6 ftp server til å sette opp en server på nettverket.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå