Gå til innhold

[Løst] Har vi et folke- demokrati i Norge, i så fall- hvorfor skjer ikke folkets vilje?


Offentligheten i Norge skryter over at vi har et moderne demokrati, sannheten er at den ikke fins!  

171 stemmer

  1. 1. Har vi et demokrai?

    • NEI
      84
    • JA
      87


Anbefalte innlegg

Jeg må si at jeg støtter Norgespartiet i mange saker, spesielt det med direkte demokrati, begrenset innvandring og at Norge skal ut av EØS.

Men tror du ikke det hadde vært bedre om dere ikke uttalte dere for mye om det som kan anses som konspirasjonsteorier for den jevne velgeren? Det har jo ikke så mye med politikken deres å gjøre uansett og jeg tror dere "skremmer" vekk potensielle velgere med det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg må si at jeg støtter Norgespartiet i mange saker, spesielt det med direkte demokrati, begrenset innvandring og at Norge skal ut av EØS.

Men tror du ikke det hadde vært bedre om dere ikke uttalte dere for mye om det som kan anses som konspirasjonsteorier for den jevne velgeren? Det har jo ikke så mye med politikken deres å gjøre uansett og jeg tror dere "skremmer" vekk potensielle velgere med det.

Halloen :)

 

Takk for din støtte til NP. Vi er alle glade for at vi nå ser at masse folk har meldt sin interesse for Norgespartiet.

Jeg hører hva du sier, og jeg kan forstå din skepsis i så måte, da i lys av hva folk flest har opplevd av skjev info fra historiens PK media, dvs den politisk korrekte presse. Og der er også årsaken til "din skepsis", folkets skepsis.

 

Det er jo av den årsak at folket er blitt holdt sulteforet på "sannheter" (pluss og minus) fra både aviser og radio/tv kringkastere. Disse mediene er jo også en del av denne konspirasjone som du nevner det. Propaganda, dvs venstrevridd. Døgnet og år på rams, ensidig. Hva mange mener er hjernevasking.

 

Og alle som har lest seg opp om hva som egentlig foregår hos "lakris- toppene"- vet at er det noe de kan, så er det å konspirere- og det er også hva de bruker for å skjule sine løgner. Alle innen topp etterretning kan faget konspirasjon bedre enn de fleste. Det brukes flittig for å skjule løgner og bedrag som er utført i det offentlige rom. Folk flest er ikke dumme. Men akkurat det håper dagens globalister at de er, slik at de kan fortsette å berike seg selv på nordmenns godhet. Med løgn og bedrag og mord. Men hvor lenge kan dette holde, ser du?

 

Derfor er det påkrevd at ALT skal på bordet. Jeg mener det må fram i lyset, slik at alle skal få kunnskap om hvorfor Norgespartiet gjør det som er beskrevet-  å innføre direkte-demokratiet. Årsaken til å dølge noe fra gammelt av- skal ikke være til hinder for at opplysninger om metoder benyttet av systemet fra 1940 og opp til i dag -er det som viser veien fremover, pga av KUPPET. Dette beviser årsaken til at INGEN parti uansett tilhørighet- har noen tjangs innenfor dagens V-H akse fordi de har et statskupp i bunnen av sin politikk. ALLE har det- også de som ennå ikke er kommet inn, men søker å komme dit, uten at de har forstått dette. Derfor er det av STOR betydning at folkeopplysning blir gitt rikelig- om gamle synder og landssvik. Norgespartiet har derfor definert seg UTENFOR denne illusoriske V-H akse- demokratiet, som IKKE finnes. Dvs nordmenn er lurt.

 

Vi husker da ALLE på stortinget og i media ropte i kor, ALDRI mer 9. April 1940? Tenk over den. Men mente de det? Nei. Det er slike "knagger" AP sosialistene "strødde rundt seg", men egentlig var det et "minefelt" de la ut, ser du? Og dette er bare en flik av djevelskapen de har gjort bak folkets rygg. Mange slike "minefelt" er blitt lagt ut. Feks bedre sykehus, bedre eldre-omsorg osv osv. Ser du? Bare blitt værre hele tiden-. Det er ALLTID det motsatte som skjer av det som de har hevdet, ALLTID. Det eneste som har steget er lønningene deres på stortinget. :eek:

 

Tror ingen av oss er i tvil om at APs tid er over-og Kartellet på stortinget like så, "av plakaten".

 

Når en så grov trussel er lagt rundt "vår hals", hvor meget mer skal ikke folk få lov til å legge byrder på dem som var betrodd å handle på våre premisser inne på stortinget? Til vårt beste for alle i Norge?

 

Det viser seg i dag at jeg fikk så sørgelig rett da jeg for 40 år siden skrev:

Sitat "Dette flagget skal ikke få vaie lenge hvis disse får bestemme!" Ja nå er vi akkurat der. Jeg mener at Grunnlovens prinsipper skal følges slavisk av de som er satt til å styre på folkets vegne. NP skal bidra til med at makten kommer til folket, slik hensikten var med Grunnloven vår. Når makten er i FOLKETs hender, da skal NP avvikles. Men først skal ALLE på stortinget kastes ut. Og folket skal holde avstemning over dem- hva som skal skje med dem. Det er FOLKETS rett!

 

Og nå er det så galt, at det snart må bli bedre?

 

Eller kanskje du har en annen variant? :hmm:

 

Nå var noen av disse punktene allerede lagt frem over her, men håper at du forstår meningen i min gjentakelse der. :hm:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar

Oikofober...?

 

Ignorer Shruggie, han er nok bare innom denne tråden for å trolle :)

 

Jeg tenker likevel at dere hadde vært bedre tjent på å fokusere på en ting, nettopp det med direkte demokrati. Selv om at det er viktig at sannheten kommer frem så er det vel bedre å fokusere på fremtiden enn det som allerede har skjedd.

Lenke til kommentar

 

Oikofober...?

 

Ignorer Shruggie, han er nok bare innom denne tråden for å trolle :)

 

Jeg tenker likevel at dere hadde vært bedre tjent på å fokusere på en ting, nettopp det med direkte demokrati. Selv om at det er viktig at sannheten kommer frem så er det vel bedre å fokusere på fremtiden enn det som allerede har skjedd.

 

Alle skal jo få svar, vettu. :) 

Direktedemokratiet er jo faktisk hovedsubstansen i hele hensikten med denne endringen. Så det er ikke gjemt eller glemt. NP vil avvikle seg selv som "verktøy" når dette er i land. Noe jeg håper at flere skal få øye på. At Norge skal bli styrt av folket for folket, slik Grunnloven sier. Valg skjer hvert 3dje år i pakt med Grunnloven.

 

Og vår reklamesnutter på video omhandler direktedemokrati. På Nps hjemmesider er det bevilget stor plass til akkurat det emnet, med omtale av Sveits dirketedemokrati. Som har vært vellykket i 167 år. :)

 

 

Årsaken til at alle varsellampene burde lyse- ser dere her.

 

Håper hele hurven på tinget havner i kasjotten ganske raskt-.

 

Dagens storting er ulovlig og er derfor nødt for å forlate sine taburetter og sette samtlige stillinger til disposisjon til nordmenn med Norges Grunnlov som rettesnor.

 

Dette gjelder også samtlige ansatte i departementene.

Alle domstolene og aktoratet.

Hele politistaben.

Hele forsvarstaben.

 

Dette med begrunnelsen i statskuppet som ble utført den 10. januar 1940. Hvor de forlenget stortingsperioden til 4 år- uten å rådføre seg med folket. Grunnlovens § 112 sier at INGEN kan sitte lenger enn 3 år. Hvis noen endringer skal foretas i Lovene eller Grunnloven, så er det særegne regler som skal følges slavisk, fordi dette er det folket som skal bestemme ved valg. Ikke politikerne.

 

Nå sier Grunnlovens § 112 hvilke krav som må til før noen endringer kan gjøres. ALT som har blitt gjort etter 10. jan 1940 er således ULOVLIG, UGYLDIG og straffbart-.

 

Det forlanges at dette iverksettes med øyeblikkelig virkning.

I hht Grunnlovens § 1 retter jeg mitt krav om at stortinget fratrer øyeblikkelig!

 

viewtopic.php?f=92&t=1936

 

 

 

 

Endret av BmOnline
Lenke til kommentar

Nå holder jeg alltid en knapp på vanlige folk- som har en indre kjærlighet for alle som lever. <3

 

Tenkte på den store majoriteten som ikke vil vite for mye av det de vil se på som negative teorier, men som kanskje vil være åpne for noe positivt, slik som direkte demokrati :)

Lenke til kommentar

Det behøver slett ikke være den stoooore majoriteten - det kan være den bittelille minoriteten. :) Jeg tror ikke at majoriteten er uinteressert, og jeg tror at folk flest når de får viten om at de er blitt bedratt og løyet huden full i 76 år, så vil jeg tro at de forstår sitt eget beste- både major og minor- uten å tenke i boks slik en avslørt AP- minister vil gjøre- nemlig å legge seg i skyttergrava for å fortelle at nå skor andre seg på deres elendighet. Hva så? Kan man forvente noe annet- :eek: Toppstilling i Nato??

Men hva med det da? Klart nok. Om folk ikke ønsker å få et bedre system, et bedre liv, et bedre samfunn- ja- da får de vel det de vil ha da? Og blir så lykkelige levde godt alle sine dager?? :dontgetit: nope.

Den største sykdommen i Norge er svikt på opplysningsvirksomhet i pressen. Og det er ikke bare jeg som mener at dette er årsaken til at Norge ikke går så det suser. :nei: Når løgn og bedrag blir maskert som sannhet- så er det et sykdomstegn, som i dette Kartellet på tinget i 76 år nå :dribble:.

Disse "rund dansene" har jeg hatt med mange på nettet opp-igjennom fra 90-tallet.
De fleste innlegg ble naturlig nok å handle om økonomi og raseringen av våre velferdsgoder av fhv stm KMB. Her ser du den smørbrødlisten.

Ellers har milliarder av kroner bare forduftet. Det er visst ingen grenser for hvor slapt det skal være. Men hvis du eller jeg er skyldig på skatten, så tar de gjerne bilen din bare for at vi er skyldig en tusenlapp, tenker jeg.

Så det er klart vi skal vite om meget viktige og skjulte føringer bak vår rygg, klart det. Jeg vil ikke velge bort at feks 2000 nordmenn ble sulteforet på gamlehjem. Og at de måtte ligge på dassen og i gangene på sykehjemmene. Synes det er trist at vi ikke setter deres liv og helse høyere, mens bandittene bare kommer hit å frotser og voldtar i dette landet som de sier er verdens beste land å bo i.
Jeg mener Norge er verdens verste land å bo i pga det som er kommet fram her på tråden. Jeg mener det er min plikt å opplyse om dette for alle som måtte forstå det, og ta anstøt av det. Og jeg ønsker at flest mulig skal vite dette, slik at de skjønner at vi IKKE skal tilbake til ape-tilstandene i det ulovlige kartellet på tinget som har rasert dette landet. At AP vil ha det, ja den minoriteten kan vi være foruten. :tease:

Skal det gjøres endringer, så må man kjenne etter- hvordan har vi hatt det, egentlig? :dontgetit:
 

Endret av BmOnline
Lenke til kommentar

BmOnline, jeg lurer på en ting..

Kan du nevne noen nasjon,stat eller land som har det styresettet du ønsker ?

Jeg føler meg litt usikker på akkurat det.

 

Det styresettet han ønsker er nok direkte demokrati, det gjør jeg for min del og. Sveits er det nærmeste jeg kan tenke selv om de ikke er et fullstendig direkte demokrati men en kombinasjon av parlamentarisme og direkte demokrati. Direkte demokrati innebærer jo at folket avgjør i saker i stedet for å kun velge representanter. I Sveits kan parlamentet velge i saker utenom grunnlovsendringer uten å spørre folket men hvis noen sanker inn nok signaturer kan folket kreve folkeavstemning om saken. Ellers kan folk starte sine egne kampanjer, men da krever det 100 000 underskrifter før saken blir tatt opp til folkeavstemning.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Joda, Sveits er på mange måter et mer velfungerende demokrati med alle sine folkeavstemninger..

 

Men ellers i vesten velger en inn politikere, utfra sitt eget ståsted/interesser, for at nettopp de skal ivareta det du ønsker etter valget..

dette må en jo stole på..

Og jeg mener det fungere noenlunde greit, muligens kunne det vært brukt litt mer folkeavstemning, men for mye av det er jeg redd bare gir et mer ineffektivt og tungrodd samfunn.

 

Folk går jo ofte lei av valg...

Lenke til kommentar

Slik jeg ser det er altså BmOnline`s ønske om et slikt styresett en utopi, bortsett fra sveits, som heller ikke har et fullverdig direkte demokrati.

Da må en gjerne spørre seg hvorfor det ikke har eksistert et slikt fungerende styresett tidligere i historien.

Er det kanskje slik at mennesket fungerer på en måte som ikke tillater den måten og styre på ?

Mennesket har fra tidenes begynnelse gått sammen i flokker, og disse flokkene beskytter seg og sine.

Det ligger kanskje ikke i vår natur og leve i et direkte demokrati ?

Lenke til kommentar

Slik jeg ser det er altså BmOnline`s ønske om et slikt styresett en utopi, bortsett fra sveits, som heller ikke har et fullverdig direkte demokrati.

Da må en gjerne spørre seg hvorfor det ikke har eksistert et slikt fungerende styresett tidligere i historien.

Er det kanskje slik at mennesket fungerer på en måte som ikke tillater den måten og styre på ?

Mennesket har fra tidenes begynnelse gått sammen i flokker, og disse flokkene beskytter seg og sine.

Det ligger kanskje ikke i vår natur og leve i et direkte demokrati ?

 

Det Sveits har fungerer veldig bra og med sitt delvis direkte demokrati er det mye mer demokratisk enn det vi har i Norge. Jeg for min del mener at å bevege seg mot et sveitsisk system er et godt første skritt i riktig retning. Det er ikke noe kaotisk eller anarkistisk med måten Sveits styres på.

 

Historisk sett så har det eksistert delvis direkte demokrati før, i det gamle Hellas. Den atenske bystaten var vel det fremste eksemplet på dette der hver lovendring måtte tas opp til folkeavstemning blant borgerne.

Lenke til kommentar

Joda, Sveits er på mange måter et mer velfungerende demokrati med alle sine folkeavstemninger..

 

Men ellers i vesten velger en inn politikere, utfra sitt eget ståsted/interesser, for at nettopp de skal ivareta det du ønsker etter valget..

dette må en jo stole på..

Og jeg mener det fungere noenlunde greit, muligens kunne det vært brukt litt mer folkeavstemning, men for mye av det er jeg redd bare gir et mer ineffektivt og tungrodd samfunn.

 

Folk går jo ofte lei av valg...

 

Det er bare å gjøre det elektronisk, i dag er det jo ofte slik at politikerne handler på tvers av folkets vilje. Hvis man velger en politiker så velger man heller sjeldent alt man står for selv, man velger jo ofte det mindre av to onder. Viktige saker bør tas opp til folkeavstemning hvis det vi har skal kunne kalles et virkelig demokrati. Selve ordet betyr jo folkestyre og da bør det være en selvfølge at politikerne skal høre på folket. Norge hadde aldri blitt med i EØS hvis vi hadde hatt samme system som i Sveits for eksempel.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men mange saker som skal avgjøre er ganske komplekse og kompliserte.

 

Tenk deg på et aldershjem der folk på slutten av livet skal stemme på ting de ikke forstår det døyt av...tror det kunne blitt misbrukt, røde hjelpepleiere som hvisker dem i øret....nei nei, blir et frynsete demokrati..

Lenke til kommentar

Hva med et litt morsommere eksempel på direkte demokrati? Roma rundt 60 f.kr, da Clodius og Cæsar sammen brukte plebeierene som våpen mot de etablerte politikerene og la til rette for republikkens død? Det tok bare to mann (eller fire med Crassus og Pompey Magnus) å rive den over 600 år gamle romerske republikken på 20 år ved hjelp av direkte demokrati. 

 

https://en.wikipedia.org/wiki/First_Triumvirate#Creation

https://en.wikipedia.org/wiki/Publius_Clodius_Pulcher#Tribunate

Endret av Shruggie
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva med et litt morsommere eksempel på direkte demokrati? Roma rundt 60 f.kr, da Clodius og Cæsar sammen brukte plebeierene som våpen mot de etablerte politikerene og la til rette for republikkens død? Det tok bare to mann (eller fire med Crassus og Pompey Magnus) å rive den over 600 år gamle romerske republikken på 20 år ved hjelp av direkte demokrati. 

 

https://en.wikipedia.org/wiki/First_Triumvirate#Creation

https://en.wikipedia.org/wiki/Publius_Clodius_Pulcher#Tribunate

 

Et demokrati har ikke slaver, det hadde romerne....derfor var det intet skikkelig demokrati..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...