Gå til innhold

På jakt etter nytt tastatur til Toshiba Satellite A665 laptop grunnet vannskade


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg klarte mesterverket idag å søle øl over PC-en min midt i en film. Instinktivt så snudde jeg maskinen opp ned og løp og hentet skrutrekker. Jeg fjernet tastaturet fra maskinen og heldighvis så var maskinen under tastaturet tørr. Så ingen skade skjedd her utenom tastaturet som nå ikke fungerer. Jeg prøvde å skylle det under springen og tørke det med hårføner og da begynte tastene å fungere igjen, men fortsatt mye tull med dobbeltregistrering av enkelte taster, noen taster som ikke funker osv.

 

Så jeg har innsett nå at jeg må skifte tastaturet. Er det noen som vet hvor jeg kan få tak i et skandinavisk tastatur til denne maskinen?

 

Modellnummeret på tastaturet er som følger:

NSK-TQ0BC 1K

DARFON. Produktnummer 9Z.N4YBC.01K

 

På ebay finner jeg kun amerikanske tastaturer, og det er forsåvidt greit det også, tenkte jeg. Jeg kan jo bare bytte over tastene fra det gamle til et nytt amerikansk et for å få skandinavisk layout på tastene (det er jo samme maskinvare på dem alle og ÆØÅ osv. vil fungere med norske regionale instillinger). Men etter å ha prøvd å ta løs en tast og prøve å sette den tilbake igjen så vil det bli et mareritt.

 

Så nå prøver jeg å finne et skandinavisk tastatur til denne maskinen.

 

Er det noen som vet om noen butikker som har dette tastaturet? Eller kanskje noen her på berget sitter på en defekt maskin med et slikt tastatur?

 

Alle tips, all hjelp og alle linker taes imot med et stort takk.

 

Det er så utrolig frustrerende når sånne ting skjer!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...