Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Når første møte med "svigers" går dårlig...


Anbefalte innlegg

...er man da allerede dømt?

 

Jeg møtte foreldrene til typen min for 14 dager siden, og tenker fortsatt på alt det teite jeg sa og gjorde - eller sagt på en annen måte; alt det jeg ikke sa, og ikke gjorde.

 

Min innadvendte side slo til med full kraft, og siden jeg ikke er designet for såkalt "small talk", så var de få ordene som kom ut av meg både tatt ut av sammenheng og det som verre var. I tillegg fikk jeg et glass hvitvin til maten, men hele kroppen skalv så jeg klarte ikke å drikke det. Prøvde flere ganger uten hell - så sikkert veldig lurt ut. De sa masse fine ting, men jeg var helt mongo tilbake. Alt bare låste seg og jeg trodde nesten jeg skulle få et illebefinnende.

 

Noen med samme erfaringer? Jeg kan umulig ha gitt noe godt inntrykk. Synd, for egentlig er jeg veldig blid, omgjengelig og balansert. Dere gutter: hvis kjæresten deres dummer seg ut med tanke på foreldre - har det noe å si?

 

Takk for alle svar. Trenger noen trøstende ord... Anonym poster: 3a73954dcf10f29e4e9293fe48023468

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis min fremtidige kjæreste ikke blir godkjent av mamma er det hadetbra. Det viktigste i livet mitt er familie, så det MÅ gå bra for at det skal være noe fremtid der. Før har det gått dårlig på første forsøk, men foreldre pleier å være ganske åpne når det kommer til dette så de vil nok gi deg en til sjanse.

 

Jeg har alltid vært dritgod med foreldre og mitt tips er: Ikke tenk på dem som foreldre. Tenk på dem som to hyggelige eldre mennesker du gjerne vil bli bedre kjent med. Da går alt mye bedre.

Lenke til kommentar

Jeg har aldri helt skjønt hvorfor det skal være så skremmende å møte svigerforeldre? Så lenge du ikke er et helt crazy forblåst dophue eller noe sånt, så går det som regel alltid bra. Du har overlegne odds.

 

De fleste foreldre har nok den holdningen at så lenge barnet deres er lykkelig, blir behandlet bra, og ikke "manipulert" til å gjøre veldig dumme ting, så har det veldig lite å si hvilken type person du er. Senk skuldrene og se på dem som to hyggelige eldre mennesker(slik som Nittutt skrev). Tenk deg at du går inn i ett nytt hus for første gang. Du trenger bare å henge opp jakka di og sette fra deg skoene, uten å rive huset ned. Det skal du vel klare? ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...